یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

تمام علت های خرابی خشک کن ماشین ظرفشویی بوش

عکس, تمام علت های خرابی خشک کن ماشین ظرفشویی بوش

در صورتی که شما ماشین ظرفشویی بوش دارید و با مشکل خشک نشدن ظرفها مواجه شده اید این پست را در یاس فان مطالعه کنید.

دلایل خشک نکردن ماشین ظرف شویی برند بوش :

تنظیمات نادرست برنامه ظرفشویی
در قسمت پنل نصب شده روی ماشین ظرفشویی، تمامی برنامه ها و دکمه های اجرایی توسط ماشین وجود دارند. در صورتی که دکمه و برنامه pre-wash یا Quick تنظیم و فعال شده باشد، ماشین ظرفشویی اقدام به خشک کردن ظرف ها نخواهد کرد. این گزینه ها مربوط به شستشوی سریع و پیش شستشو هستند. چرخه ظرفشویی پس از شستشو آبکشی متوقف خواهد شد. دقت نداشتن در تنظیمات درست ماشین ظرفشویی از علت های ابتدایی خیس ماندن ظرف ها است.

وجود نداشتن مایع جلا دهنده به میزان لازم
یکی از مهم ترین موادی که در فرآیند شستشوی ظرف ها در ماشین ظرفشویی مورد استفاده قرار می گیرد، مایع جلا دهنده است. مایع جلا دهنده از تجمع کردن قطره های آب روی ظرف ها جلوگیری می کند و در صورت کافی بودن اندازه آن، باعث خشک شدن سریع ظرف ها می شود. باقی ماندن قطره های آب روی ظرف ها ناشی از تمام شدن یا کمتر شدن مایع جلا درهنده در مخزن ماشین ظرفشویی است.

چیدن نامناسب ظرف ها در ظرفشویی
ظرف های کوچک و بزرگ و همچنین ظرف هایی با جنس های مختلف، باید به درستی و طبق قاعده در داخل ماشین ظرفشویی چیده شوند. بایستی فضای کافی بین ظرف ها وجود داشته باشد تا هوا بتواند به راحتی بین قفسه ها و ظرف ها گردش و ظرف ها را خشک کند. ظرف های شیشه ای و سرامیکی سریع تر از ظرف های پلاستیکی خشک می شوند.

خرابی ترموستات ظرفشویی
وظیفه تنظیم و کنترل دمای ظرفشویی توسط سنسور دما یا همان ترموستات انجام می شود. در صورت خراب شدن ترموستات، دما در ماشین ظرفشویی به میزان بالایی افزایش پیدا می کند و به دلیل کنترل نشدن دما، اختلال هایی در تجهیزات خشک کننده ظرف ها از جمله المنت گرمایشی ایجاد خواهد کرد. ترموستات به عنوان یکی قطعات مهم در ماشین ظرفشویی بوش شناخته می شود و در صورت خرابی الزام به تعویض این قطعه وجود دارد.

خرابی موتور فن ظرفشویی
با استفاده از موتور فن، هوای گرم از طریق دریچه ها وارد قفسه های ماشین ظرفشویی می شود. ایجاد هر نوع مشکل و خرابی در موتور فن یا دریچه های ورودی هوای گرم می تواند یکی از علت های خشک نکردن ماشین ظرفشویی بوش باشد. در صورت سوختن موتور فن یا از کار افتادن دریچه های ورودی هوای گرم، اقدام به تعویض این قطعات مربوط به چرخه خشک کردن ماشین ظرفشویی می کنند.

خرابی المنت گرمایشی ظرفشویی
المنت های حرارتی یا گرمایشی وظیفه گرم کردن دستگاه ماشین ظرفشویی را بر عهده دارند. در صورت خرابی یا ایجاد هر نوع مشکل در المنت گرمایشی، ظرف ها توسط آب سرد شستشو و آبکشی می شوند. همچنین با خرابی المنت پس از پایان شستشو، گرمایی برای بخار شدن آب روی ظرف ها تولید نخواهد شد. المنت گرمایشی در بخش زیرین ماشین ظرفشویی قرار گرفته است و در صورت خرابی باید توسط تعمیرکار، تعمیر یا تعویض شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر