یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

تمیز کردن کاشی و دوغاب توالت بدون مواد شیمیایی

عکس, تمیز کردن کاشی و دوغاب توالت بدون مواد شیمیایی

برای تمیز کردن سرویس بهداشتی می توانید از مواد زیر استفاده کنید . اما دقت کنید این مواد نباید هم زمان با هم مصرف شوند :

نمک
جوش شیرین
سرکه
آب‌لیمو

دوغاب میان کاشی‌های کف سرویس بهداشتی و حمام یکی از نقاط مهم برای رشد باکتری‌ها هستند. زمانی که دوغاب میان کاشی‌ها به کثیفی آغشته می‌شوند (جدا از آلودگی) ظاهر کلی سرویس بهداشتی و حمام را نیز کدر می‌کنند. برای تمیزکاری دوغاب، به ترتیب زیر عمل کنید:

• برس کف‌شوی را به مایع آب و جوش شیرین آغشته کنید

• سپس با استفاده از آن زمین را تمیز نمایید

• پس از آن‌که تمامی سطح کاشی‌ها و دوغاب را با استفاده از برس کف‌شوی آغشته به جوش شیرین تمیز کردید، آن را آب‌کشی نمایید.

سپس یک فنجان جوش شیرین را در کاسه توالت بریزید.پس از چند دقیقه، با فرچه مناسب درون کاسه را تمیز کرده و سپس سیستم تخلیه آب را فعال کنید تا با تخلیه آب، کاسه توالت به‌خوبی پاک شود.

برای تمیز کردن دستشویی و حمام نمی‌توان نظافت کاسه روشویی را نادیده گرفت. برای تمیزکاری کاسه روشویی کافی است سرکه سفید یا جوش شیرین را به مقدار لازم (براساس اندازه کاسه) درون آن بریزید. پس از آن با پاشش آب داغ آن را پاک کنید.

شیرآلات بهداشتی نیز به‌دلیل تماس دست افراد با آن‌ها و هم‌چنین پاشش آب، یکی دیگر از محل‌هایی است که انواع باکتری‌ و جرم درآن تجمع می‌کنند. برای تمیزکاری این بخش می‌توان ازدستمال مرطوب‌های ضدعفونی‌کننده یک‌بار‌مصرف استفاده کرد. هم‌چنین، قسمت درز بخشی که شیر بروی کاسه روشویی یا دیوار قرار می‌گیرد، ممکن است محل تجمع دیگر باکتری‌ها باشد. برای پاک کردن این قسمت نیز می‌توان از نخ ‌دندان استفاده کرد. درنتیجه این قسمت نیز به‌خوبی پاک می‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر