یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

جوانسازی پوست و درمان ریزش مو با مزونیدلینگ

عکس, جوانسازی پوست و درمان ریزش مو با مزونیدلینگ

در این روش از هیچ سرنگی استفاده نمی‌شود و افراد متخصص برای انجام آن، داروهای مخصوص و سازگار با پوست را با کمک سوزن‌های بسیار نازک و ریز، وارد پوست و مو می‌کنند.در واقع این داروها، با سرعت دادن به روند تولید کلاژن پوست، تحریک فولیکول مو و سلول‌های تولید کننده الاستین، مشکلات را رفع می‌کنند. مزونیدلینگ فقط برای یک ناحیه نیست و می‌توان طبق نیاز هر فرد آن را در نواحی مختلف مورد استفاده قرار داد.

مزونیدلینگ (mesoneedling) ترکیبی از دو روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی است. با استفاده از این روش می‌توان از طریق آن مشکلات پوستی، چین و چروک و غیره را درمان کرد. همچنین، می‌توان از طریق آن ریزش مو و سایر مشکلات مربوطه را نیز طی جلسات متعدد درمان کرد.

رفع ریزش مو
مزونیدلینگ مو یکی از موثرترین درمان‌ها در رفع ریزش مو است. در نتیجه انجام این تکنیک، فولیکول‌های مو تحریک شده و اقدام به رشد مو می‌کنند.

از بین بردن جای جوش و اسکار
این روزها بهره‌گیری از مزونیدلینگ برای درمان لک صورت، اسکار و ترمیم زخم‌های قدیمی، جای بخیه، جای جوش و … بسیار رواج یافته است. نتایج به دست آمده از این تکنیک بسیار راضی‌کننده برای افرادی است که دارای پوست‌هایی با فرورفتگی‌ها و یا برجستگی‌ها هستند.

رفع پف پلک
استفاده از مزونیدلینگ پلک برای از بین بردن پف بسیار تاثیرگذار است. به طوری‌که با گذراندن چند جلسه از این تکنیک می‌توانید پف چشم خود را از بین ببرید.

از بین بردن ترک پوستی
ممکن است پوست شما در طول زمان به دلیل چاقی یا لاغری دچار ترک‌های پوستی شود. این اتفاق به دلایل مختلفی از جمله بارداری رخ می‌دهد. در این شرایط می‌توانید از این تکنیک برای از بین بردن ترک پوستی استفاده کنید.

از بین بردن سیاهی دور چشم
مزونیدلینگ دور چشم برای رفع سیاهی دور چشم استفاده می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این تکنیک آثار سیاهی دور چشم خود را از بین ببرید.

 عوارض مزونیدلینگ:

کبود شدن
خونریزی
عفونت( در صورت عدم رعایت بهداشت)
ورقه شدن پوست
التهاب و سرخی پوست

لازم به ذکر است تا بدانید که ممکن است یک فرد تمامی این عوارض را تجربه کند، اما فرد دیگری فقط یک عوارض را تجربه کند. پوست پس از گذشت ۷ الی ۱۰ روز بهبود می‌یابد.
اما در صورت تشدید این عوارض و طولانی شدن روند بهبود، حتما باید به پزشک مراجعه کرد.

مراحل مزونیدلینگ :
برای انجام مزونیدلینگ، از سیستم سوزنی دیجیتال که حاوی تعداد زیادی سوزن نازک و ریز است، استفاده می‌شود. پیش از شروع، افراد متخصص ناحیه مورد نظر را با کمک پمادها و یا داروهای مخصوص، بی حس می‌کنند.

سپس، داروهای مخصوص را درون سیستم سوزنی دیجیتال ریخته و از طریق سوزن‌ها، وارد پوست می‌کنند. افراد متخصص با توجه به عوامل مختلفی همچون: سن بیمار، نوع پوست، محل درمان و سایر موارد، عمق نفوذ سوزن، مدت زمان درمان و میزان داروها را تنظیم می‌کنند.

پس از تزریق سوزن‌ها به پوست، آن‌ها به ناحیه اپیدرم( ناحیه میانی درم) وارد شده و کلاژن‌های پوست را تحریک می‌کنند.

مزونیدلینگ ابرو
طول درمان و تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام مزونیدلینگ چقدر است؟
طول درمان و تعداد جلسات هر شخص نسبت به شخص دیگری کاملا متفاوت می‌باشد. در واقع طول درمان و تعداد دفعات مراجعه، به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

شدت آسیب
نوع آسیب
ناحیه آسیب دیده
سن بیمار
نوع پوست
افراد متخصص پس از بررسی موارد ذکر شده، طول درمان و تعداد جلسات مورد نیاز هر شخص را بیان خواهند کرد. اغلب، مزونیدلینگ چند جلسه خواهد بود و افراد بین ۶ الی ۸ جلسه درمان برای رفع مشکلات خود نیاز خواهند داشت. این جلسات با فاصله یک الی یک ماه و نیم، انجام خواهند شد. اما ممکن است که بنا به عوامل ذکر شده، فاصله یا تعداد جلسات مزونیدلینگ، کمتر و یا بیشتر باشند.

چه افرادی نباید مزونیدلینگ را انجام دهند؟

افرادی که دارای عفونت و یا حساسیت هستند، نباید از این روش استفاده کنند.
افرادی که در گذشته مزوتراپی انجام داده‌اند و به مواد آن حساسیت داشته‌اند، نباید از این روش استفاده کنند.
افرادی که بیماری‌های پوستی دارند، نباید از این روش استفاده کنند.
افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، نباید از این روش استفاده کنند.
افرادی که داروهای رقیق کننده خون همچون: آسپرین و وارفارین را مصرف می‌کنند، نباید از این روش استفاده کنند.جوانسازی پوست

یکی از مزایای این روش در جوانسازی پوست است. در حقیقت این تکنیک با تزریق مواد مغذی برای پوست مانند انواع ویتامین‌ها و کلاژن باعث تحریک سلول‌های پوست می‌شود. در نتیجه، افزایش خون رسانی پوست رخ می‌دهد. سلول‌های پوست شما رشد کرده و اقدام به رفع چین و چروک صورتتان می‌کند. در نهایت بعد از چند جلسه مزونیدلینگ می‌توانید آثار جوانسازی آن را مشاهده نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر