یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان اصولی ترکهای پا با کفسابی در منزل همراه با آموزش

عکس, درمان اصولی ترکهای پا با کفسابی در منزل همراه با آموزش

باید قبل از استفاده از سوهان پا، پاهایتان تا جایی که ممکن است نرم شود. در غیر اینصورت سوهان زدن به پاهای خیلی خشک و ترک خورده، ممکن است باعث خونریزی شود.

یک ظرف آب آماده کنید. هر ظرفی که در دسترس بود می‌توانید استفاده کنید فقط باید اندازه‌ای باشد که پاهایتان را در آن قرار دهید. در این ظرف آب گرم بریزید. آبی که پاهایتان را نسوزاند و ولرم هم نباشد.به آب انواع روغن، ویتامین، صابون یا نمک اضافه کنید. می‌توانید صابون‌های معطر یا حتی روغن‌های معطری که دوست دارید اضافه کنید. می‌توانید ویتامین‌ها یا روغن‌ها و شوینده‌های حاوی ویتامین‌های A و E را به آب اضافه کنید.

می‌توانید به آب کمی نمک اپسوم اضافه کنید. نمک اپسوم می‌تواند درمانی برای پوست‌های ترک خورده و پاشنه‌های دردناک باشد.روغن زیتون، روغن‌های معطر مثلا روغن اسطوخودوس یا بابونه از جمله روغن‌هایی هستند که می‌توانید به آب اضافه کنید تا پوست‌تان نرم‌تر شود.

پاهای خود را در آب قرار دهید تا خیس شود. حداقل ۵ قیقه اجازه دهید که پاها در آب و در روغن‌های نرم‌کننده باقی بماند. البته ایده‌آل‌ترین حالت، آن است که تا ۱۵ دقیقه صبر کنید که پاهایتان حسابی نرم شود.

بعد از این مدت، پاهای خود را خشک کنید. حوله‌ای را در کنار ظرف آب پهن کنید. بعد از خیس خوردن پاها، پایتان را روی حوله قرار دهید. پاها را به آرامی با حوله خشک کنید. پاها باید به اندازه‌ای خشک شوند که بتوانید از سوهان استفاده کنید ولی نباید رطوبت خود را کاملا از دست بدهند تا پوست‌تان نرم بماند.

تمام قسمت‌های پا را لمس کنید تا ببینید کجا خشک و سفت شده است و کجاها ترک خورده است. دقت کنید تا قسمت‌هایی از پا را که معمولا دچار آسیب می‌شوند، پیدا کنید. بالای انگشتان، پاشنه پا و کناره‌های کف پا معمولا جزو جاهایی است که بیشتر از بقیه قسمت‌ها خشک می‌شود.

از سوهان پا استفاده کنید. پای خود را بلند کنید و روی زانوی مخالف قرار دهید. پای خود را در حالتی قرار دهید که بتوانید به راحتی از سوهان استفاده کنید.سوهان را به طرف پایین حرکت دهید و بخش‌های سفت شده پوست را سوهان بکشید. تا جایی این کار را ادامه دهید که پوست‌تان نرم شود.

فقط در صورتی که بخش‌هایی از کف پاهایتان بسیار سخت شده است و پوست‌های مرده فراوانی دارد از سوهان استفاده کنید. هرگز قسمت‌های نرم و بدون مشکل پا را سوهان نکشید.

بعد از اتمام کفسابی یک پا، پای دیگر خود را روی زانوی مخالف قرار دهید و شروع به کفسابی پا کنید.

از سنگ پا استفاده کنید. سنگ پا نوعی از سنگ‌های آتش‌فشانی است که حفره‌های زیادی دارد و به عنوان لایه‌بردار می‌توانید از آن استفاده کنید. بعد از استفاده از سوهان پا، برای از بین بردن پوست‌های مرده باقی مانده، می‌توانید از سنگ پا استفاده کنید.برای استفاده بهتر از سنگ پا، می‌توانید قبل از آن مقداری لوسیون یا روغن به پاهای خود بزنید تا سنگ پا راحت‌تر روی پاهایتان حرکت کند.

ا حرکت‌های چرخشی، کل کف پای خود را لایه‌برداری کنید.سنگ پا زدن را به آرامی انجام دهید. اگر پوست‌های حساسی دارید از سنگ پا استفاده نکنید.این مراحل را برای پای دیگر خود تکرار کنید.

پاهای خود را مرطوب و آب‌رسانی کنید. برای اینکار می‌توانید از کرم‌ها یا لوسیون‌های مرطوب‌کننده مخصوص پا استفاده کنید. بیشتر به قسمت‌هایی کرم بزنید که سوهان کشیده‌اید. می‌توانید به جای کرم از انواع روغن‌های معطر یا لوسیون استفاده کنید.پاهای خود را ماساژ دهید. ماساژ برای پاها بسیار مفید است. ماساژ باعث می‌شود که خون به راحتی گردش پیدا کند، عضلات استراحت کنند و درد کاهش پیدا کند. تقریبا یک دقیقه، هر کدام از پاها را ماساژ دهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر