یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

مفید ترین گیاهان دارویی برای سردردهای میگرنی

عکس, مفید ترین گیاهان دارویی برای سردردهای میگرنی

شما می توانید سردردهای میگرنی خود را بدون خوردن انواع مسکن و با مصرف داروهای گیاهی زیر درمان کنید.

بذر گشنیز:تحقیقات بر روی اثرات دارویی بذر گشنیز عموماً بر روی توانایی آن در درمان التهاب مفاصل و دیابت تمرکز دارد. مطالعات بیشتری مورد نیاز است تا تعیین کند که آیا این دارو به عنوان درمانی برای درد میگرن مناسب است یا نه. به هر حال، قدرت ضدالتهابی بذر گشنیز ممکن است فوایدی برای گروهی از افراد مبتلا به میگرن داشته باشد.‌بذرهای گشنیز می توانند جویده بشوند و در چای و غذا مورد استفاده قرار گیرند. عصاره های خورکی نیز موجود است.

بابونه گاوی:بابونه گاوی معمولاً با خشک کردن برگ ها، گل ها و ساقه ها آماده می‌شود. از این ترکیب برای ساخت مکمل ها و عصاره ها استفاده می‌گردد. بعضی فرهنگ ها برگ های خام را مصرف می‌کنند.یک بررسی در سال ۲۰۱۱ پیشنهاد داد که بابونه گاوی درمان مؤثری برای میگرن، تب، سرماخوردگی معمولی و التهاب مفصل (Arthritis) است. بررسی کاکرین (Cochrane) از پنج کارآزمایی بالینی بزرگ، عدم تأثیر یا تأثیر کم این درمان را برای اکثریت افراد مبتلا به میگرن نشان داد.بابونه گاوی ممکن است عوارض جانبی اندکی نظیر نفخ شکم، زخم های شانکر و حالت تهوع ایجاد کند. شما ممکن است عوارض جانبی متوسطی را در هنگام قطع مصرف ـ شامل مشکل در به خواب رفتن، افزایش سردردها و درد مفصل ـ تجربه کنید.زنان باردار، افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند و افرادی که به گیاهان خانواده دیزی (Daisy) حساسیت دارند، نباید از بابونه گاوی استفاده کنند.

نعناع فلفلی:روغن نعنای فلفلی و ترکیب فعال آن، منتول (Menthol)، به شکل کپسول های مایع قابل دسترسی است. نسخه هایی از آن به صورت چایی نیز برای دم کردن آسان در دسترس هستند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ که در مجله International Journal of Clinical Practice چاپ شده، کشف کرد که منتول برای متوقف کردن درد میگرن و کاهش حالت تهوع ـ در صورت استفاده در پیشانی و گیجگاه ها در غلظت ۱۰ درصد ـ مؤثر است.تحقیقات درباره اثربخشی بالینی آن محدود است اما روغن موضعی نعناع فلفلی ممکن است برای تسکین درد میگرن، درمان گیاهی خوبی باشد. روغن نعناع فلفلی به علت فراوانی آن در داروخانه ها و مراکز غذایی سالم، یکی از آسان ترین درمان های گیاهی برای مصرف است.
گیاه سایبان:بیشتر درمان های گیاهی از عصاره خالص ریشه این گیاه ـ پتاسیتس ـ به صورت قرص برای درمان سردرد و میگرن استفاده می‌کنند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ که در مجله Neurology چاپ شده، نتایج حاصل از مطالعات پیشین ـ اینکه پتاسیتس در صورت مصرف روزانه دو دوز ۵۰ تا ۷۵ میلی گرمی، در پیشگیری از میگرن مؤثر است ـ را پشتیبانی می‌کنند.اگر در اروپا زندگی می‌کنید، ممکن است به دست آوردن گیاه سایبان برای شما دشوار باشد. انگلستان و آلمان هر دو به دلیل نگرانی از ایمنی تولیدکنندگان عمده گیاه سایبان، فروش آن را منع کرده اند.
درخت بید:بید درختی است که در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی یافت می شود. از این درخت از زمان بقراط در ۴۰۰ سال قبل از میلاد نیز استفاده شده است، زمانی که مردم پوست درخت بید را می جویدند تا از خواص ضدالتهابی و مسکنی آن بهره ببرند. بعدها درخت بید در چین و اروپا برای سردرد، التهاب استخوانها و مفاصل (Osteoarthritis)، التهاب تاندون (Tendonitis) و درد کمر استفاده شد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر