یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان خانگی ورم و گرفتگی ساق پا خانم باردار

عکس, درمان خانگی ورم و گرفتگی ساق پا خانم باردار

در صورتی که در بارداری دچار مشکلاتی نظیر ورم دست و پا و گرفتگی ساق پای خود شده اید می توانید از درمانهای خانگی و بی خطر استفاده نمایید.

در زمان بارداری خون و مایع اضافی در بدن شما می‌تواند موجب ورم‌های شدید شود که در بیشتر خانمهای باردار شایع است. نوشیدن چای جو خانگی یک روش درمانی بسیار عالی برای حل این مشکل است. هم چنین :

از ماندن در فضای باز، در آب و هوای گرم و مرطوب خودداری کنید.

نوشیدن آب را افزایش دهید. با افزایش نوشیدن آب، دفع ادراری مایعات و سدیم اضافی از بدن بیشتر می‌شود.

پاهای خود را در طول روز در سطح بالاتری از قلب قرار دهید، این کار، بازگشت خون و مایعات به قلب را تسهیل می‌کند.

برای افزایش دفغ ادراری سدیم، مصرف غذاهای غنی از پتاسیم، مانند موز و آوکادو را افزایش دهید.

مشکل شایع دیگر در زنان باردار گرفتگی ساق پا می باشد.اسپاسم‌های دردناک، به ویژه در بارداری، بسیار رایج هستند، و ممکن است به علت افزایش وزن بدن یا تراکم عروق خونی باشد.

راه حل ساده این است که خوردن موز قبل از خوابیدن از گرفتگی‌های عضله ساق پا جلوگیری میکند.عموماً گرفتگی عضلات ساق پا در سه ماه دوم یا سوم بارداری شروع می‌شود. گرفتگی ساق پا بیشتر در نیمه دوم بارداری، هنگامی که وزن زن، ورم و خستگی کلی او در بالاترین حد قرار دارد شایع است و اختلالات خواب زیادی در شما ایجاد می‌کند. متأسفانه بیشتر زنان گرفتگی عضلات پا را تا پایان دوره بارداری تجربه می‌کنند.

انجام حرکات کششی به‌ویژه در ناحیه ساق پا برای کمک به تقویت جریان خون در پاها مفید است و می‌تواند در جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک کند. همچنین کشش ماهیچه‌های ساق پا قبل از خواب می‌تواند به جلوگیری از گرفتگی در شب هم کمک کند. ۲ نمونه از تمرینات مناسب برای پیشگیری و درمان گرفتگی عضلات پا در زیر آمده است:

۱) روی زمین بنشینید و پای خود را به جلو دراز کنید. حالا نوبتی پاهای خود را خم و صاف کنید در عین این کار مچ و انگشتان پا را به آرامی به سمت ساق پا بکشید. می‌توانید این کار را در رختخواب انجام دهید. البته یادتان باشد در تمام تمرینات با نظر پزشک پیش بروید.

۲) شب قبل از این که به رختخواب بروید روبه‌روی دیوار بایستید؛ کمی از دیوار فاصله بگیرید و کف دست خود را روی آن قرار دهید. به جلو خم شوید، پاشنه‌های خود را روی زمین نگه دارید و در ساق پا کشش ایجاد کنید. کشش را به مدت ۱۰ ثانیه حفظ کنید سپس ۵ ثانیه استراحت کنید. این کار را ۳ بار در روز امتحان کنید. حواستان باشد با شروع درد بلافاصله فعالیت را متوقف کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر