یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان خانگی پوست براق و چرب و پوست های روغنی

عکس, درمان خانگی پوست براق و چرب و پوست های روغنی

برخی از افراد دارای پوستهای چربی هستند که پوست آنها از شدت چربی برق می زند به خصوص در ناحیه بینی .. این افراد اگر خانم باشند و آرایش کنند آرایش به سرعت از صورت آنها پاک شده به خصوص مداد چشم در زیر چشم آنها ریخته می شود. راه درمان پوستهای چرب و براق چیست. در این پست روشهای درمان خانگی و هم چنین رژیم غذایی مناسب برای این عزیزان قرار داده شده است.

علائم و ویژگی پوست چرب و براق

ظاهر براق یا چرب مانند

 منافذ بسیار زیاد و آشکار روی پوست

 پوستی که به نظر ضخیم و خشن می‌آید

 گاه به گاه یا مداوم جوش میزند

 وجود جوش‌های سرسیاه

براق بودن غیرطبیعی پوست: یک ویژگی پوست چرب که از سایر ویژگی‌های آن متفاوت است براق بودن غیر طبیعی پوست به شمار می‌رود. درواقع، اگر پوست شما بدون هیچ توجیهی براق است و احساس می‌کنید که روی آن روغن ریخته‌اید، بدون شک پوست شما چرب شده است.

آرایش روی صورت نمی‌ماند: اگر پوست شما چرب شده باشد به احتمال زیاد هنگام آرایش کردن دچار دردسر خواهید شد چرا که اغلب مواد آرایشی با چربی تداخل داشته و چربی اجازه نمی‌دهد که آرایش شما به خوبی روی پوستتان بنشیند.

آکنه و جوش‌: این امکان نیز وجود دارد که جوش، نقطه‌های سیاه و سایر انواع آکنه پس از چرب شدن پوست روی آن ظاهر شوند

پوست چرب، زمانی اتفاق می‌افتد که غدد سباسه در پوست باعث ایجاد بیش از حد سبوم می‌شوند. سبوم یک ماده مومی شکل و چرب و روغنی است که از پوست محافظت می‌کند و آن را هیدراته نگه می‌دارد.

درمان ها :

پوست خود را مرطوب نگه دارید: برای مراقبت از پوست چرب بهتر است که همیشه آن را مرطوب نگه دارید. مرطوب نگه داشتن پوست به شما کمک خواهد کرد که غدد سباسه کم‌تر تحریک شوند و پوست شما زیاد چرب نشود.

ماسک خاک رس :در دو قاشق غذاخوری، یک قاشق غذاخوری خاک رس و چند قطره آبلیمو را با هم ترکیب کنید و سپس روی پوستتان اعمال کنید و اجازه دهید تا خشک شود و بعد از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

پوست پرتقال :پوست پرتقال خشک شده را با شیر ترکیب کنید و یک مخلوط غلیظ به دست آورید، سپس آن را روی پوستتان اعمال کنید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

نمک دریایی :یکی از مناسب‌ترین درمان‌ها برای از بین بردن چربی بیش از حد پوست، نمک دریایی است که از آن بیشتر از یکبار در هفته نباید استفاده کرد. به سادگی یک قاشق چایخوری نمک دریایی را با مقداری آب ترکیب کنید و سپس آن را روی پوستتان اعمال کنید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب گرم بشویید.

شست و شوی متعادل صورت: صورت خود را صبح و شب با استفاده از مواد شست و شوی ذغالی بشویید. این مواد روغن اضافه پوست را جذب خواهند کرد.

رژیم غذایی پوست چرب:

مواد غذایی مضر برای پوست چرب:
شکرهای مصنوعی:
مصرف شکرهای مصنوعی و خوردنی‌های شیرین با ایجاد اختلال عملکرد هورمون‌ها موجب ترشح و تولید بیشتر چربی به‌خصوص روی پوست می‌شود.

لبنیات پرچرب:لبنیات پرچرب تأثیرات مخرب بسیاری روی پوست دارد. بهتر است این دسته از مواد غذایی را از برنامه غذایی خود حذف کرده و مصرف شیرهای کم‌چرب و سبزی‌ها سبز برگ را برای جذب کلسیم جایگزین کنید.

گوشت‌های چرب:گوشت قرمز و گوشت‌های چرب برای پوست چرب مضر هستند؛ مانند گوشت بره، گوشت خوک، ژامبون و گوشت گاو که غنی از چربی اشباع هستند. این چربی‌ها تأثیر بر چربی‌های مرتبط باپوست شما پوست شما دارند. سعی کنید برای محدود کردن و یا کاهش چربی پوست مصرف این دسته از مواد غذایی را محدود کنید.

– آردهای غنی‌شده:غلات تهیه‌شده از آردهای غنی منجر به تولید روغن اضافی و ظهور چربی بر روی پوست می‌شوند. مواد غذایی که از آردهای غنی‌شده تهیه می‌شوند ماکارونی و برخی از نان‌ها هستند که مصرف این دسته از مواد غذایی برای افرادی که پوست چرب دارند توصیه نمی‌شود.

غذاهای سرخ‌کردنی:بسیاری از ما درک نمی‌کنیم که یک سمبوسه چه تأثیر بدی می‌تواند روی پوست داشته باشد و یا یک خاگینه ترد و چیپس باعث از بین رفتن سلامت پوست می‌گردد؛ بنابراین، حواستان به غذاهای سرخ‌کردنی و غذاهایی گوشتی که توسط کره و روغن پخت می‌شوند باشد. هیچ‌چیز بهتر از یک رژیم غذایی سالم نیست.

مواد غذایی مفید برای پوس چرب

فیبر:وجود فیبر برای جذب مواد مغذی در بدن لازم است. برای تأمین فیبر کافی می‌توانید از نان‌های قهوه‌ای‌رنگ – جو و مرکبات مصرف کنید تا طراوت و شادابی پوست شما حفظ شود.

آب:توصیه به مصرف آب که یکی از ملزومات حفظ سلامت و جوانی پوست است. نوشیدن مرتب و مداوم آب در طول روز موجب هیدراته شدن بدن شما می‌شود و احساس تازگی را بر تمام سلول‌های پوستی شما ظاهر می‌سازد و به دلیل خاصیت پاک‌سازی بدن از سموم، آب برای افراد دارای پوست چرب عالی است.

خیار:خیار آنتی‌اکسیدان قوی دارد که برای پوست خوب ضروری است. هم‌چنین ضدالتهاب بوده که به کاهش آکنه کمک می‌کند. با مصرف به‌اندازه این میوه جوان‌کننده پوست می‌توانید ترشح چربی پوست را به تعادل برسانید و از ظاهر شدن چربی روی پوست جلوگیری کنید.

مواد غذایی حاوی امگا ۳:این دسته از مواد غذایی به‌عنوان دسته‌ای از مواد غذایی ضدالتهاب شناخته‌شده‌اند. با مصرف میوه آوا کادو – سویا – مغزها و آجیل‌های بدون نمک – ماهی سالمون و ماهی تن به میزان کافی از این ماده در بدن خود بهره ببرید.

عدس و حبوبات:حبوبات سرشار از مواد مغذی هستند. استفاده منظم از آن‌ها در مقادیر مناسب می‌تواند به کنترل تولید چربی و شفافیت پوست کمک کند. حبوبات نیز تولید چربی در بدن را کنترل می‌کنند.

پرتقال:مرکبات، مانند پرتقال و لیمو، حاوی ویتامین ث هستند که برای پوست شگفت‌انگیز است. آن‌ها همچنین حاوی سم‌زدا هستند که روغن اضافی را از پوست دفع می‌کنند و آن را سالم‌تر می‌سازد. روغن طبیعی پرتقال به مرطوب کردن پوست کمک می‌کنند. نوشیدن آب گریپ‌فروت البته بدون شکر برای درمان چربی پوست و حفظ زیبایی پوست چرب توصیه می‌شود.

شکلات تلخ:نه‌تنها خوش‌مزه است، بلکه برای جلوگیری از التهاب آکنه و کنترل تولید روغن در پوست خوب است.

آب نارگیل:آب نارگیل به حفظ پوست شفاف و انعطاف‌پذیر کمک می‌کند و از بروز آسیب‌های پوستی، آکنه و لکه‌ها جلوگیری می‌کند. این منبع خوبی از ویتامین ث و کلسیم است و شامل مواد معدنی نظیر منیزیم، پتاسیم و منگنز نیز می‌شود.

آب‌لیمو:عصاره لیمو به دفع سموم از بدن کمک می‌کند و عملکرد کبد را تسهیل می‌کند و باعث می‌شود پوست صاف و انعطاف‌پذیر شود. ویتامین ث در لیمو به جوان‌سازی پوست به‌صورت داخلی کمک می‌کند و از لکه‌های سالخوردگی جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر