یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان موخوره و مفید بودن یا نبودن دستگاه موخوره گیر

عکس, درمان موخوره و مفید بودن یا نبودن دستگاه موخوره گیر
پیش از شروع مبحث موخوره یا شکستگی موها بهتر است بدانید بهترین و قطعی ترین راه درمان موخوره چیدن موخوره های موجود با قیچی و مرطوب نگه داشتن مو جهت پیشگیری از بازگشت موخوره است و بقیه ی روش هایی که در این پست آموزش خواهیم دید نتیجه ی قطعی و کاملی ندارند .

اطلاعات علمی درباره موخوره :

مو خوره با نام علمی تریکوپتیلوزین (Trichptylosis) مشکل شایعی می باشد.
در این بیماری، قسمت انتهایی ساقه مو شکافته شده و به دو قسمت یا بیشتر تقسیم می شود، سپس شکافتگی به طرف ریشه پیشرفت می کند و باعث شکستن و خرد شدن ساقه مو می شود.مو خوره در واقع به علت آسیب لایه پوشاننده برونی مو رخ می دهد که کوتیکول نام دارد.سلول ها کوتیکول در موهای سالم با نظم مشخصی قرار گرفته اند که آن را به سفال های سفت تشبیه می کنند زیرا این سلول ها با مختصر هم پوشانی روی هم قرار گرفته اند.هر عاملی که به سلول های کوتیکول آسیب برساند باعث مو خوره می شود از جمله شامپوهای خشن و غیر استاندارد، مواد اکسیدان، رنگ مو، مواد فر، گرمای شدیدناشی از سشوار یا اتوی مو، باد و تابش آفتاب.

درمان های سنتی موخوره :

یک عدد تخم مرغ را بشکنید و زردی آن را جدا کنید،یک قاشق غذا خوری عسل و سه قاشق غذا خوری روغن زیتون به آن بیفزایید.تمام مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و مخلوط بدست آمده را بر روی موی مرطوب اعمال کنید و وبعد از ۳۰ دقیقه ، با آب بشویید و در آخر موهایتان را با شامپو شستشو دهید.از سوی دیگر میتوانید یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری روغن بادام ترکیب کنید، مخلوط بدست آمده را بر روی موهای مرطوب و قسمت آسیب دیده آن ماساژ دهید.بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با آب شستشو دهید و در اخر از شامپو استفاده کنید.
درمان موخوره با ماسک مو ماست:۲ الی ۴ قاشق غذا خوری ماست ساده را به طور مستقیم روی موهای خود اعمال کنید و به آرامی روی مو خوره ها ماساژ دهید و بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با استفاده از یک شامپوی ملایم شستشو دهید.اگر بخواهید که ماسک آبرسانی تهیه کنید ، یک عدد تخم مرغ را بشکنید و با ماست ترکیب کنید این روش را ۲ الی ۳ بار در هفته تکرار کنید.
ماسک موی عسل مفید و مغذی برای موخوره:۲ قاشق غذا خوری عسل را با یک قاشق غذا خوری دوغ و یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و همه انها را به خوبی هم بزنید و کمی گرم کنید.و بعد ماسک را روی موهای خود اعمال کنید و به مدت ۲۰ دقیقه با یک حوله یا کلاه بپوشانید و در آخر با آب شستشو دهید.
ماسک مو روغن زیتون برای درمان و رفع موخوره:ابتدا مقداری روغن زیتون را داخل یک کاسه تمیز بریزید و در یک مایکروویو گرم گنید و مستقیم بر روی موهای آسب دیده اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید.و با استفاده از یک حوله یا کلاه روی آن را بپوشانید و صبح روز بعد با شامپو و نرم کننده معمولی شستشو دهید این روش را حداقل یکبار در هفته تکرار کنید.

استفاده از دستگاه موخوره گیر مفید یا نه ؟

عکس, درمان موخوره و مفید بودن یا نبودن دستگاه موخوره گیر

اگر بخواهیم با شما صادق باشیم این دستگاه ها که با قیمت های بالایی به فروش می رسند چندان کاربردی نبوده و حتی ممکن است خود آسیب بیشتری به موهای شما بزنند . برای استفاده از این دستگاه‌ها باید ابتدا مو‌های خود را شسته و سپس زمانی که کاملا خشک شد دسته‌ای از موهایتان را در بین آن قرار داده و دستگاه را از نزدیک ریشه به سمت ساقه، به آرامی حرکت داده و این کار را چند بار تکرار کنید.گفته می‌شود این با این کار دستگاه با مکانیسم خود ساقه مو‌ها را به اندازه چند اینچ بالاتر از موخوره کوتاه کرده و در مخزن تعبیه شده در دستگاه می‌ریزد. اما این تبلیغات اغراق آمیز هستند و شاید شما با این روش موفق به گرفتن ده درصد موخوره های خود شوید و آنچه در مخزن مشاهده می کنید موهای سالم شما است که خورد شده است .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر