یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان های کیست مویی در طب اسلامی

عکس, درمان های کیست مویی در طب اسلامی

اگر چه کیست مویی در نهایت باید جراحی شود اما اگر تمایل به جراحی و استفاده از داروهای شیمیایی ندارید می توانید از این روشهای گیاهی و سنتی استفاده کنید.

توصیه های طب اسلامی برای درمان کیست مویی:

سرکه سیب:سرکه سیب را با آب رقیق کنید و روی پارچه ی کتانی بریزید و دور زخم بانداژ کنید. دو بار در طول روز تکرار کنید و قبل از هر بار زخم را با آب شست و شو دهید. میزان اسیدی بودن پوست تنظیم می شود و سم های کیست را حذف می کند.

روغن درخت چای:دو سه قطره از روغن درخت چای را روی پارچه ی کتانی بریزید و روی زخم قرار دهید و آن را بانداژ کنید و اجازه دهید تا چند ساعت روی کیست بماند. تا زمان بهبود و درمان دو الی سه مرتبه در روز این کار را انجام دهید. اما این که چرا روغن درخت چای خاصیت درمانی برای کیست مویی دارد به علت وجود مقدار زیادی آنتی اکسیدان در داخل آن می باشد که میزان عفونی شدن کیست را کاهش می دهد و به ساخت بافت اطراف کیست کمک می کند.

چای سیاه:چای کیسه که هنوز گرم می باشد را روی کیست مویی بگذارید و ۵ – ۱۰ دقیقه بگذارید روی آن بماند. می توانید از چای سبز هم استفاده کنید. چای سیاه درد و تورم زخم را کاهش می دهد که به علت وجود آنتی اکسیدان موجود در چای است.

جوش شیرین:نصب قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف قاشق چای خوری سرکه را ترکیب کنید تا یک حالت خمیری شکل ایجاد شود آن را روی کیست مویی قرار دهید و اجازه دهید ۱۵-۲۰ دقیقه روی آن بماند و سپس با آب بشورید. ترکیب این دو ماده خاصیت ضد باکتری دارد که ناحیه ی کیست را ضد عفونی می کند و از پیشرفت عفونت جلوگیری می نماید.

پیاز:یک تکه پیاز را روی کیست مویی بگذارید و آن را بانداژ کنید و هر دو الی سه ساعت پیاز را عوض کنید. پیاز به علت خواص ضد باکتریایی به صورت موثری از عفونت کردن کیست جلوگیری می کند.

دارچین-عسل:دو قاشق غذا خوری عسل را با نصف قاشق چای خوری دارچین ترکیب کنید و روی کیست بگذارید و اجازه دهید به اندازه ی کافی روی آن بماند و چند بار در روز تکرار کنید. علائم بیماری را بسیار سریع از بین می برند و سرعت بهبود را افزایش می دهند.

نمک ایپسوم:چهار تا پنج قاشق چای خوری نمک ایپسوم را در وان حمام بریزید و حدود بیست دقیقه در آن بمانید. نمک ایپسوم عفونت موجود در زخم را خارج می کند.

روغن نارگیل:نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل را روی زخم قرار دهید و چند ساعت روی آن بگذارید. خاصیت ضد باکتریایی آن از عفونت کیست مویی جلوگیری می کند.

سیر:سیر با خاصیت ضد باکتری خود به مقابله با جرم های موجود در کیست مویی میپردازد.

آلو اورا:برای درمان های پوستی به کار می رود و از تورم کیست کم می کند و با خاصیت ضد باکتریایی از عفونت کیست مویی می کاهد.

روغن کرچک:دو سه قطره روغن کرچک را روی زخم بریزید و ماساژ دهید و دو الی سه مرتبه در روز تکرار کنید. این دارو برای کاهش تورم و خواص ضد عفونی مفید می باشد و سرعت بهبود را افزایش می دهد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر