یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان کم خونی با نخود آجیل یا نخود خام

عکس, درمان کم خونی با نخود آجیل یا نخود خام

حتما شما هم از خواص بیشمار نخود آگاه هستید . نخود می تواند کمخونی را تا میزان زیادی درمان کند. منظور از نخود نخود حبوبات است یا نخود آجیل ها ؟

در پاسخ باید بدانید که هر دو نخود برای کم خونی مفید هستند.کم خونی با خوردن نخود پخته یا خشکباری درمان می شود.طبع نخود گرم و خشک است. از مصلح‌های نخود می‌توان به شوید اشاره کرد. زیره، سکنجبین، خشخاش، گلنگبین، نمک و پودر خردل مصلح‌های نخود هستند.

هم چنین مصرف نخود برای درمان ریزش موی ناشی از کم خونی بسیار مفید است. برای همین از گذشته نخود خام را کوبیده و با زرده تخم مرغ روی سر می گذاشتند.

هم چنین :

یکی دیگر از خواص نخود این است که موجب کاهش سطح کلسترول بد می‌شود. نخود با داشتن دیس لیپیدمی از تجمع کلسترول در بدن جلوگیرب می‌کند. سطح کلسترول بد یعنی LDL را با جای دادن سه چهارم فنجان نخود در رژیم غذایی خود می‌توانید کاهش دهید. با کاهش سطح کلسترول بد نرخ ابتلا به سکته و بیماری‌های قلبی نیز کاهش می‌یابد.

نخود سرشار از منگنز است و منگنز ماده‌ای است که موجب بهبود سلامت پوست شده و موجب کاهش خطوط و چین و چروک پوست می‌شود. منگنز به پوست کمک می‌کند تا برای مبارزه با هجوم رادیکال‌های آزاد انرژی تولید کند و از این طریق از ایجاد چین و چروک ممانعت کند. منگنز موجب افزایش توانایی پوست برای نگهداری آب می‌شود. با کمک نخود می‌توانید ماسکی برای روشن شدن پوست و لایه برداری از آن تهیه کنید.

برای از بین بردن و براشتن موهای زائد صورت می‌توانید زردچوبه و آرد نخود و کمی آب را ترکیب کنید تا یک ترکیب خمیری به دست آید. خمیر حاصل شده را مانند اسکراب روی پوست صورت بگذارید و اجازه دهید برای مدت زمان پانزده دقیقه روی پوست شما باقی بماند و سپس بشویید. برای حاصل شدن نتیجه یک ماه به صورت مرتب از این ترکیب استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر