یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

دستور پخت شنیسل مغز گوسفند

عکس, دستور پخت شنیسل مغز گوسفند

مغز، سرشار از پروتئین و چربی می باشد که برای رشد و تغذیه نوجوانان و کودکان می تواند بسیار مفید باشد. البته فراموش نکنید که در بازه زمانی های کوتاه مدت آن را مصرف نکنید.برای درست کردن این غذای خوشمزه برای شش نفر شما علاوه بر مغز گوسفند به آرد سفید گندم ، پیاز ، سرکه ، تخم‌مرغ ، ادویه و آرد سوخاری نیز نیاز دارید.

آرد سفید………………….به مقدار لازم

مغز گوساله ۱ عدد………….تخم‌مرغ ۲ تا ۳ عدد

.۱ قاشق غذاخوری سرکه………………….۱ عدد پیاز کوچک

به مقدار لازم نمک، فلفل و روغن …………….آرد سوخاری مقداری

آموزش:

ابتدا مغز گوساله را شسته، به مدت نیم ساعت در آب سرد بگذارید. سپس رگ و ریشه‌های اضافی آن را گرفته، با آب، سرکه و پیاز حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید تا بپزد.

سپس آن را در آبکش بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود. مغز را به صورت ورقه‌های نیم‌سانتی ببرید و آن را در آرد سفید، تخم‌مرغ زده شده، کمی نمک و آرد سوخاری بغلطانید.

روغن را در تابه داغ کرده سپس مغزها را با حرارت ملایم سرخ کنید تا مغزها کاملاً سرخ شوند.

هشدار :

اگر شما جزو افرادی نیستید که مصرف کلسترول و کله پاچه برای شما ممنوع است، می توانید در طول ماه حداکثر ۲ وعده مغز گوسفندی را مصرف نمایید اما خوردن بیش از اندازه توصیه نمی شود. برای مثال افرادی که در طول هفته چندین بار از خوراک ها و غذاهای درست شده با مغز گوسفندی استفاده می کنند، عوارض بسیاری را برای آنها در پی خواهد داشت. برخی افراد معتقدند که پس از خوردن این غذا می توانند با خوردن آبلیمو، انار و یا دیگر مواد ترش، مضرات آن را خنثی نماید. در صورتی که این دیدگاه اشتباه می باشد و مواد ترش نمی توانند مانع از رسوب کلسترول در عروق شود. پس بهتر است مصرف این غذا را کنترل کنید و به نحوی از بروز عارضه های احتمالی پیشگیری نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر