یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

راه خلاصی از مورچه مگس سوسک و کک از خانه

عکس, راه خلاصی از مورچه مگس سوسک و کک از خانه

چگونه باید از شر حشرات و مگس و پشه و موجودات چندش آور و آلوده از محیط زندگش خود خلاص شویم. با این پست آموزشی از یاس فان همراه شوید.

انواع ساس و کنه :کنه ها باید فورا از بین بروند چون برخی از آنها بیماری لایم با خود به همراه دارند. با استفاده از یک موچین نوک تیز کنه را از جایی تا حد ممکن نزدیک که روی پوستتان چسبیده است بگیرید و بیرون بکشید. سعی کنید که کل کنه را بیرون بکشید. سپس آن قسمت را با الکل پاک کنید و دستانتان را با آب و صابون بشویید. کنه را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و کیسه را در فریزر بگذارید. اگر علامت چشم گاو روی دستتان ایجاد شود، تب، دردهای عضلانی یا مفصلی داشته باشید، شما باید کنه ای را که گرفته اید به نزد پزشک ببرید تا در تشخیص بیماری مورد استفاده قرار گیرد. اگر شما نمی توانید کنه را به طور کامل از پوست خودتان یا حیوان خانگی تان خارج کنید، به پزشک مراجعه کنید.

ماهی نقره فام :این حشرات به دنبال منابع غذایی می گردند که نشاسته شان بالاست، به ویژه کتاب ها، مجله ها و کاغذ دیواری. آنها همچنین آرد، غلات، لباس های آهار دار و برخی الیاف مصنوعی را می خورند. کاهش کاغذ و به درستی انبار کردن لباس ها و لوازم مورد استفاده خانه تان را کمتر برای آنها اشتها آور می کند.

 سوسک ها :سوسک ها شب بیرون می آیند تا خرده های نان، کاغذ، چسب، غذای حیوانات خانگی و حتی موم بخورند. بهترین راه حل این است که همه جا را خوب تمیز کنید. اگر چیزی برای خوردن وجود نداشته باشد، آنها در آن محل نمی مانند. درز دیوارها در اطراف لوله ها را با نوار مجرای بگیرید تا مانع بیرون آمدن این موجودات شوید.

زنبورها:این حشرات مزاحم در اطراف سطل های زباله، مواد غذایی و نوشیدنی ها تجمع می کنند. از سویی دیگر، لانه های آنها اغلب در اطراف خانه ها، زیر پیش آمدگی های لبه بام یا در بوته زارها و اتاق های زیر شیروانی ساخته می شوند. برای خلاص شدن از شر این لانه ها، یک محصول تجاری بخرید و در شب مستقیم داخل لانه بپاشید. اگر این کارساز نبود، خودتان لانه زنبورها را از بین ببرید. ویلا می گوید: «متخصصانی وجود دارد که در ریشه کن کردن این مشکل متخصص هستند.» او روش بسیار امن تری را توصیه می کند.

 مورچه ها:ویلا اضهار داشت: «دفع جمعیت مورچه با آفت کش ها و تعدادی از روش های طبیعی آسانتر است.» یک راه حل: پودر اسید بوریک یا  بوراکس را در اطراف ورودی و در امتداد هر مسیر مشهود بپاشید و بعد بچه ها و حیوانات خانگی تان را از قسمت هایی که دارو ریخته اید دور نگه دارید. داخل خانه تان، قسمت های آلوده به اسید بوریک را با آرد، پودر ذرت یا شکر بپوشانید (باز هم، موانع موقتی بگذارید که حیوانات خانگی و بچه های کوچک به آن قسمت ها دست نزنند.) مورچه ها دانه ها را به لانه می برند. آنها را تغذیه کنید و بکشید. راههای دیگری البته بطور تخصصی برای از بین بردن مورچه ‌ها وجوددارد که در این مطلب بلاگ سنجاق مفصل راجع بهشان صحبت‌ شده‌است.

 پشه  ها:پشه ها برای تولید مثل به آب راکد نیاز دارند، پس هر گونه محل تخمگذاری را تا جای ممکن از بین ببرید: قوطی ها و شیشه های خالی سودا را دور بریزید، زیر  گلدان  ها را خشک کرده و جوی ها را تمیز کنید. مجری تلویزیون و سخنگوی انجمن ملی مبارزه با آفات گفت: «برای تولید مثل پشه تنها چیز مورد نیاز یک اینچ جای خیس و مرطوب است، بنابراین مراقب استخرهای کودک و حمام پرندگان باشید.» همچنین باید چمن و علف های هرز را کوتاه کنید و توری ها را در شرایط خوبی نگه دارید که آنها نتوانند داخل خانه شما شوند.

مگس ها:مگس های خانگی در ماه های گرم تابستان پرورش می یابند. آنها بیرون از خانه در زباله ها، خاک، تکه های چمن، فاظلاب، آب، فضولات حیوانات و غذای فاسد تخم ریزی می کنند. برای جلوگیری از ورود آنها به خانه تان، هر گونه محل زاد و ولد مگس را در حیاط خانه تان از بین ببرید، درها را نیم باز نگذارید و درب مواد غذاییتان را محکم ببندید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر