یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

راه های تضمینی ضخیم شدن موها

عکس, راه های تضمینی ضخیم شدن موها

نشر اختصاصی یاس فان – همان طور که می دانید نازک شدن مو اولین مرحله ی ریزش موهاست که باید به شدت جدی گرفته شود هم چنین موهای نازک حجم موهای شما را کمتر از آنچه هست نشان میدهد . اغلب خانمها در مقطع زمانی از ماه نازکی موها را تجربه می کنند که گذراست . اما اگر موهای شما در تمام ماه نازک شده و شروع به ریزش نموده است حتما حتما از روشهای درمانی زیر استفاده کنید.

۱- قرص هیرتامین:

در صورتی که شما دچار سو تغذیه شده باشید یا ویتامین های لازم به بدن شما نرسد نازکی موها آغاز می شود بهترین کار مصرف این قرص است که بهتر است اصل آن را که آمریکایی است از داروخانه های معتبر تهیه کنید.هیرتامین مکمل تخصصی کمک کننده به سلامت مو از طریق تقویت رشد و کاهش ریزش مو، افزایش ضخامت و درخشندگی تارهای مو می شود.

۲- روغن تراپی:

در صورتی که میخواهید از روغن برای ضخیم شدن موهای خود استفاده کنید بهتر است همان آغاز کار بدانید اینکار یک چاقوی دو لبه است . میتوانید با کوچک ترین اشتباه منجر به ریزش موهای خود شوید. قدم اول تهیه روغن مناسب است و قدم دوم میزان دقیق تکرار آن در هفته و اینکه چه مقدار روغن روی موها بماند.

اگر موهایی چرب ندارید، می‌توانید سراغ روغن‌های طبیعی بروید. بابونه، اسطو خودوس، رزماری، آویشن، گل شمعدانی، چوب سدر، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن انگور فرنگی هندی و بسیاری روغن دیگر که به ضخیم تر شدن فولیکول موها کمک می کنند. ۱۰ تا ۲۰ قطره از روغن انتخابی مورد نظر را بر روی پوست سر خود چکانده و با انگشتها، سر خود را ماساژ دهید. با انگشتها روغن را تا نوک موهایتان بمالید.شما همچنین می توانید ۳ یا ۵ قطره از روغن گیاهی را با شامپو و یا نرم کننده خود ترکیب کنید و سر خود را بشویید.

دقت کنید که تمام قسمت های مو را به روغن آغشته کنید. موهایتان را در یک حوله بپیچید و ۳۰دقیقه به آن زمان دهید، سپس موهایتان را مثل همیشه بشویید.

روغن کرچک سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب است. ویتامین E برای کمک به سلامت مو شناخته شده است.
روغن کرچک به راحتی و بدون نیاز به مواد دیگری، قابل استفاده روی موها است. نگران نباشید. روغن را روی پوست سر و موها بمالید تا موها کاملا پوشیده شوند. قبل از شستشو ی روغن اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه روی سر بماند.

۳:ماساژ پوست سر با دستان تمیز :

پوست سرتان را با انگشتانتان به صورت دایره های کوچک ماساژ دهید. این کار باعث افزایش گردش خون در سر می شود و به آن کمک می کند موهای سالم رشد کند.

۴- کنترل استرس :

شرایط استرس زا اغلب باعث کاهش مو می شود. اگر دلیلی برای استرس دارید آن را از زندگیتان حذف کنید. تاثیر استرس بر ریزش مو نکته مهمی است که متاسفانه بسیاری از افراد آنرا جدی نمی گیرند. بهترین راه کنترل استرس خوردن دمنوش اسطوخودوس هر شب قبل از خواب است.

۵- قیچی کردن موها:

قسمت خشک انتهای موها را کوتاه کنید تا موهای جدید روییده شود. کوتاه کردن نوک موها باعث می شود که تارهای مو ضخیم تر به نظر بیایند. به ویژه در مورد آقایان این کار مزایای زیادی برای آنها دارد و موجب مرتب نگه داشتن موها و حتی ممکن است موجب کاهش ریزش آنها در درازمدت، بشود.

۶- این مواد غذایی را باید حتما حتما مصرف کنید :(حتی اضافه کردن فقط ۳ یا ۴ وعده در هفته نیز می تواند به بهبود سلامت مو کمک کند.)

ماهی قزل آلا که سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب است.

تخم مرغ که حاوی پروتئین، امگا ۳ و آهن است.

گردو، بادام و سایر آجیل ها که منبع اسیدهای چرب هستند.

ماست یونانی که منبع پروتئین است.

انواع لوبیاهای سبز، سیاه، چیتی و… که حاوی پروتئین هستند.

۷. پوره پرتقال :

پوره پرتقال:ویتامین C، پکتین و اسید موجود در پرتقال می تواند به چند روش مختلف به موهای فرد کمک کند.ویتامین ها و مواد مغذی ممکن است درخشندگی طبیعی مو را بهبود بخشیده و باعث ضخیم تر شدن مو شوند.اسید موجود در پرتقال به جدا کردن باقی مانده های محصولات شیمیایی از موها کمک می کند. این باقیمانده ها ممکن است در رشد مو اختلال ایجاد کنند. بر خلاف برخی از روش های دیگر، پوره ی پرتقال دارای رایحه ای دلپذیر است که باعث می شود این درمان لذت بخش تر شود.
می توانید با مخلوط کردن پرتقال تازه و سپس ماساژ دادن پوره ی به مو و پوست سر، از پوره ی پرتقال به عنوان یک درمان کننده ی مو استفاده کنید. قبل از شستشو، پوره را حدود ۱ ساعت روی موها بگذارید.برخی از افراد دوست دارند بعد از استفاده از پوره ی پرتقال از یک نرم کننده ی سبک برای جوانسازی و مرطوب کردن موهای خود استفاده کنند.

۸- ژل آلوئه ورا
بسیاری از افراد بر این باورند که گیاه آلوئه ورا برای پوست، پوست سر و مو مفید است. استفاده از روغن آلوئه ورا به طور مستقیم روی مو و پوست سر ممکن است به تقویت مو و ضخیم شدن آن به مرور زمان کمک کند.
چندین محصول تجاری که حاوی آلوئه ورا به عنوان یک ماده ی فعال هستند به راحتی در دسترس هستند. این محصولات غالباً به صورت ژل و کرم هایی به کار می روند که مستقیماً روی پوست سر و موها اعمال می شوند.
برای یک راه حل خانگی، می توانید مقداری ژل آلوئه ورای خالص را به پوست سر مالیده و اجازه دهید ۳۰ دقیقه قبل از شستشو باقی بماند. برخی افراد آلوئه ورا را با روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط می کنند.
شما میتوانید هفته ای یک یا دو بار از این روش درمانی استفاده کنید.

۷آووکادو:ماساژ آووکادو شامل روغن زیتون نیز خواهد بود.آووکادو سرشار از ویتامین E است و بسیاری از افراد معتقدند که این ماده مرطوب کننده ی بسیار خوبی است. کمی آووکادو را برای مالیدن به سر آماده کرده و هفته ای دو بار از آن استفاده کنید.

برای تهیه ی آووکادو:

۱ آووکادو را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید
این مخلوط را روی مو و پوست سر بمالید
بگذارید حدود ۳۰ دقیقه بماند
کاملاً با شامپوی ملایم بشویید
ضحیم شدن مو

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر