یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

فوت وفن های پختن کتف و بال مراکشی و سس آن

عکس, فوت وفن های پختن کتف و بال مراکشی و سس آن

اگر می خواهید بال و کتف مرغ را به خوشمزه ترین روش ممکن بپزید روش مراکشی ها برای اینکار انتخاب نمایید. برای این غذا شما نیاز به فر یا ماکروفر و تستر دارید. برای درست کردن آن نخست مواد زیر را آماده کنید:

فلفل قرمز: ۱/۴ قاشق چای‌خوری ، فویل آلومینیومی: به مقدار لازم

پاپریکا: ۱ قاشق چای‌خوری ، زیره آسیاب شده: ۱ قاشق چای‌خوری

بال و کتف مرغ: ۷۰۰ گرم ، روغن نباتی: ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری

دارچین آسیاب شده: ۱/۴ قاشق چای‌خوری ، زنجبیل ساییده شده: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

پودر زردچوبه: ۱/۴ قاشق چای‌خوری ، نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

ابتدا فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. یک فویل نچسب را در سینی فر قرار دهید. بال‌ها و کتف‌های مرغ به خوبی بشویید و بعد از اینکه آب خود را از دست دادند، در یک کاسه بزرگ بریزید کنید. روغن نباتی را اضافه کنید و آنها را کاملا با دست به روغن آغشته کنید.در یک کاسه کوچک، فلفل قرمز، زیره، دارچین، زنجبیل، زردچوبه، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. بال‌ها را در ظرف بریزید و در مخلوط ادویه بغلتانید تا روی کاملا به مواد آغشته شوند.بال‌ها را در سینی قرار دهید. آنها را طوری بچینید که از هم فاصله داشته باشند و با یکدیگر تماس نداشته باشند. کتف و بال‌ها را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید تا پخته و طلایی شوند، سپس آنها را به یک ظرف سرو منتقل کنید.می‌توانید از سیب زمینی سرخ کرده هم در کنار بال و کتف مراکشی استفاده کنید.

بال‌ها و کتف‌ها را نخست مزه‌دار کنید. آنها را به مدت ۳۰ دقیقه استراحت دهید سپس در ظرف مخصوص مایکروویو با فاصله قرار دهید. مایکروویو را روی قدرت ۶۵۰ وات تنظیم کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید حرارت ببینند.

مواد لازم برای طرز تهیه سس ماست

ماست یونانی ساده: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی ، آب لیمو تازه: ۲ قاشق غذاخوری

نعناع تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری ، گشنیز تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

عسل: ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری ، نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری ، فلفل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

در یک کاسه کوچک، ماست، آب لیمو، نعناع، گشنیز، عسل، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و به هم بزنید. آن را بچشید و بنا به طبع و سلیقه خود، نمک و فلفل اضافه کنید. بال‌ها را با سس ماست سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر