یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

روش به دست آوردن روغن آلوئه ورا در منزل

عکس, روش به دست آوردن روغن آلوئه ورا در منزل

مواد لازم :

ژل آلوئه ورا تازه
روغن نارگیل بکر
روغن ضروری (اختیاری)
کاسه مخلوط
فنجان قاشق
مخلوط کن
همزن برقی یا دستی
ظرف شیشه ای برای نگه داری

ژل آلوئه ورا را بیرون آورید و آن را ترکیب کنید.نصف فنجان روغن نارگیل خالص را در کاسه بریزید.ژل آلوئه ورا مخلوط شده را اضافه کنید.مخلوط را با استفاده از همزن برقی یا دستی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بزنید تا زمانی که یکدست شودچند قطره روغن اسانس مثل روغن اسطوخودوس و نعناع اضافه کنید و دوباره بزنید.روغن نارگیل زده شده را به ظرف شیشه ای منتقل کنید و آن را در یخچال نگه دارید چند هفته می ماند.در تمام بدن خود از آن استفاده بکنید مثل هر گونه لوسیون مرطوب دیگری استفاده می کنید برای افزایش اثربخشی آن، بعد از استحمام، آن را به کار ببرید وقتی که پوست تا حدی مرطوب است به نگه داشتن رطوبت کمک کند. هم چنین به به عنوان پاک کننده آرایش خوب عمل می کند.

اقدامات احتیاطی پیش از استفاده از روغن آلوئه ورا :در حالی که استفاده از روغن آلوئه ورا روی پوست بی خطر است، اما این روغن را به صورت خوراکی مصرف نکنید زیرا منجر به اسهال و سایر مشکلات گوارشی می شود.هنگام خرید روغن، همیشه از روغن آلوئه ورا ۱۰۰% ارگانیک و با کیفیت استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ ماده شیمیایی اضافی یا ماده خطرناکی در طول فرآینده استخراج وجود ندارد.افرادی که به آلوئه ورا حساسیت دارند، به هیچ وجه نباید از آن استفاده کنند زیرا می تواند باعث مشکلات پوستی شود. پیش از استفاده موضعی، روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید تا مطمئن شوید نسبت به آن حساسیت ندارید.

روغن آلوئه ورا می تواند روی پوست و موی سر نیز استفاده شود تا آن را تقویت کند. اگر از خارش، پوسته پوسته شدن، شوره سر و سایر مشکلات پوست سر رنج می برید، سعی کنید به عنوان بخشی از کارهای روزمره خود چند قطره روغن را روی موهای خود بریزید.

خاصیت خنک کنندگی و نرم کنندگی روغن آلوئه ورا باعث می شود موهای شما نرم و یکدست شود، بنابراین از خشکی مو جلوگیری می کند.
این خاصیت مو را تقویت می کند و از شکنندگی و ریزش مو جلوگیری می کند. علاوه بر این، گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد، به این معنی که ویتامین ها و مواد معدنی مهم را به پوست و مو سر شما می رساند.

به این ترتیب رشد موهای تازه را آسان تر می کند. حتی می توانید آن را با چند قطره روغن درخت چای ترکیب کنید تا یک عامل قدرتمند برای مقابله با مشکلات قارچی پوست سر باشد. از طرف دیگر، می توانید به سادگی چند قطره روغن را به محصولات مراقبت روزانه خود اضافه کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر