یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

روش درست تمیز کردن لامپ بدون سوزاندن آن

عکس, روش درست تمیز کردن لامپ بدون سوزاندن آن

ابتدا شما باید پنجره اتاقی را که می خواهید لامپ آن را تمیز کنید را باز بگذارید تا هوای اتاق عوض شود و هوای تازه ای وارد اتاق شما شود. بعد از باز گذاشتن پنجره هر نوع وسایل گرمایشی در آن مکان را خاموش کنید و به مدت ۱۵ دقیقه از اتاق خارج شوید و منتظر بمانید. در ادامه نحوه تمیز کردن لامپ را بیشتر بررسی میکنیم.

۲- بعد از گذشت یک ربع با استفاده از دستمال یک بار مصرف مرطوب شده تا جایی که امکان دارد گرد و غبار روی لامپ را تمیز و آن را پاک کنید. استفاده از این روش برای تمیز کردن لامپ یکی از روش های بسیار کاربردی و آسان می باشد و شما می توانید با استفاده از این روش لامپ مورد نظر خود را تمیز کنید.

۳-گرد و غباری را که از روی لامپ پاک کردید را داخل کیسه ی پلاستیکی ضخیمی بریزید و در آن کیسه را محکم ببندید تا هیچ گونه گرد و غباری از داخل پلاستیک خارج نشود. توجه داشته باشید که هر نوع گرد و غباری که از روی لامپ بر روی اشیای اطراف آن ریخته شد را حتما با دستمال مرطوب به خوبی پاک کنید تا اثری از گرد و غبار باقی نماند.

۴- بعد از تمام شدن این مراحل شما دوباره باید دستمال مرطوب را بر روی لامپ به آرامی بکشید و بعد از آن دستمال مرطوب را داخل کیسه پلاستیکی بگذارید و آن را گره بزنید.

به این نکته توجه داشته باشید که حتما برای تمیز کردن لامپ از دستکش یکبار مصرف نیز استفاده کنید زیرا گرد و غبار موجود بر روی لامپ با جیوه ی داخل لامپ در ارتباط مستقیمی بوده است و ممکن است به پوست دست های شما آسیب بزند و مشکلاتی را برای شما ایجاد کند بنابراین پوشیدن دستکش هنگام تمیز کردن لامپ را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

نکات نحوه تمیز کردن لامپ :

مهم ترین نکاتی که در مورد نحوه تمیز کردن لامپ باید به آن ها توجه کرد عبارتند از :
نکاتی که هنگام تمیز کردن لامپ باید به آن ها دقت کرد. قبل از انجام هرکاری باید لامپ را خاموش کنید زیرا روشن بودن لامپ هنگامی که می خواهید آن را تمیز کنید کار خطرناکی می باشد و ممکن است به شما آسیب بزند.. اگر دستتان به لامپ نمی رسد سعی کنید از یک صندلی و یا چهارپایه برای باز کردن لامپ و تمیز کردن آن استفاده کنید.

علاوه بر دستمال مرطوب می توانید از یک حوله نرم نیز برای تمیز شدن لامپ استفاده کنید و لامپ را روی آن قرار دهید تا گرد و غبارش از بین برود.اگر بر روی لامپ شما لکه های روغنی و یا کثیف وجود داشت شما می توانید با مقداری سرکه و یا الکل استفاده کنید با انجام این کار دیگر نیاز نیست که آن را زیر آب بگیرید و لامپ شما به آسانی تمیز می شود.

سعی کنید برای پاک کردن لامپ از شیشه پاک کن استفاده نکنید زیرا شیشه پاک کن از خودش لکه های کمی به جای می گذارد و در این صورت لامپ شما تمیز نمی شود. بنابراین استفاده از شیشه پاک کن برای تمیز کردن لامپ گزینه ی خوب و مناسبی نمی باشد و تا جایی که امکان دارد سعی کنید از آن استفاده نکنید.

برخی از لامپ ها دارای آباژور می باشند که شما باید قبل از تمیز کردن لامپ آباژور را نیز تمیز کنید برای انجام این کار باید دقت زیادی داشته باشید تا اتفاقی برایتان نیفتد زیرا تمیز کردن لامپ یک کار حساسی می باشد و اگر در انجام آن دقت نشود ممکن است برای شما خطراتی را به همراه داشته باشد. شما می توانید با خواندن این مقاله به راحتی لامپ خانه ی خود را تمیز کنید اما قبل از انجام این کار حتما این مقاله را بخوانید و به نکاتی که در آن ذکر کردیم توجه کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر