یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

روغن زرده تخم مرغ روش تهیه و روش مصرف برای طاسی

عکس, روغن زرده تخم مرغ روش تهیه و روش مصرف برای طاسی

روغن زرده تخم مرغ اگر اصل باشد می تواند درمانی مناسب برای ریزش موها و ابروها باشد. این روغن که بوی بسیار بدی هم دارد یکی از راه های تقویت کردن مو می باشد. در این پست شما را با خواص این روغن و روش درست کردن آن در خانه و روش تقویت مو با آن آشنا می کنیم.

روش تهیه روغن زرده تخم مرغ :

چند عدد زرده تخم مرغ را بعد از جداسازی از سفیده در ظرفی ریخته، روی حرارت ملایم قرار دهید تا زرده کاملا بسوزد بعد از آنها روغنی خارج می شود که برای جداسازی از زرده باید از پارچه نازکی استفاده کنید . در ظرف درب دار ریخته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

روش مصرف :

رای این کار ابتدا باید مژه و یا ابرو را با شامپو بچه شستشو و سپس با روغن چرب کنید. برای مو ابتدا از تمیزی موها اطمینان حاصل کرده و سپس زمینه سر را با روغن چرب کرده و  سپس یک کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید بطوریکه همه موهایتان را بپوشاند. اجازه بدهید این روغن۱ تا ۳ ساعت روی سرتان بماند .سپس موهایتان را با آب گرم و صابون گیاهی بشویید .

خواص آن :

روغن زرده تخم مرغ حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های زیادی می باشد که برای پوست و مو بسیار مفید است. استفاده از این روغن برای رشد مو و ابرو، تقویت پوست، از بین بردن شوره های سر و بهبود میگرن و دردهای موضعی مناسب می باشد.زرده تخم مرغ قسمتی از تخم مرغ است که جنین در حال رشد را تغذیه می کند. به عنوان یک غذا، زرده منبع عمده ای از ویتامنی ها و مواد معدنی می باشد. ترکیبات زرده حاوی چربی و کلسترول و حدود ۵۰ درصد پروتئین داخل تخم مرغ می باشد.

زرده تخم مرغ با داشتن حدود ۷/۹۳ درصد ارزش غذایی، در رده بهترین پروتئین های مواد غذایی قرار دارد. زرده تخم مرغ حاوی ویتامین های بیشتر ( هم از لحاظ انواع و هم از لحاظ مقدار) نسبت به سفیده تخم مرغ می باشد. هر زرده تخم مرغ حاوی هفت ویتامین E,D,A,B-12,B, B6, K می باشد. مقدار پروتئین موجود در هر زرده به طور میانگین حدود ۲.۷ گرم است.

هم چنین مقدار فراوانی از مواد معدنی مختلف مانند آهن، کلسیم، فسفر، روی، ید، مس، منگز و بسیاری ترکیبات زیست فعال و مفید برای بدن مانند فولیک اسید، اینوسیتول، پیروکیسیدین و … در زرده تخم مرغ یافت می شود.

 رشد سریع تر موها

ضخیم تر شدن و پر پشت تر شدن مو

جلوگیری از ریزش ابرو، پر پشت شدن مژه ها و ابرو

مورد استفاده برای سلامت پوست از دیرباز تا کنون

حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی

حاوی اسیدهای چرب مانند امگا ۳ و امگا ۶ و مفید برای باز سازی پوست

آبرسانی عمیق پوست

نگهداری و مراقبت از مو

جلوگیری از ریزش مو

درمان شوره سر

مرطوب کردن مو و رفع خشکی آن

درمان جای زخم، سوختگی و جوش

درمان قارچ های پوستی

افزایش گردش خون

خاصیت ضد التهابی و درمان دردهای موضعی

درمان شب ادراری

نرم کننده طبیعی موی سر

رفع سوختگی

بهبود میگرن

تقویت عضلات بدن

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر