یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

سوپ انار و مهارتهای پختن آن

عکس, سوپ انار و مهارتهای پختن آن

عدس را خوب بشویید و از صافی رد کنید. برای اینکه عدس‌ها کاملاً تمیز شوند، آن را برای حدوداً یک دقیقه زیر آب سرد نگه دارید.یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و آن را روی حرارتی ملایم قرار دهید. کره را در قابلمه بریزید و تا آب شدن آن صبر کنید. پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و در کره تفت دهید تا نرم و طلایی رنگ شوند.

مواد لازم

عدس: ۴/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

کره: ۲ قاشق غذاخوری

کالاهای تخفیف دار افق کوروش

پیاز متوسط: ۱ عدد

آب: ۸ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پرنج: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

زردچوبه: به میزان لازم

جعفری: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پیازجه: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آب انار: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

کره: ۱ قاشق غذاخوری

نعنا تازه: ۲ قاشق غذاخوری

کشمش: ۱ قاشق غذاخوری

گوشت چرخ کرده: ۴۵۰ گرم

برای طعم دار کردن گوشت چرخ کرده از نمک، زردچوبه و فلفل به میزان لازم استفاده کنید. گوشت طعم دار شده را به شکل گلوله‌های کوچک توپی یا قلقلی شکل یا به اندازه کوفته، در بیاورید.

عدس آبکشی شده را همراه با مواد دیگر یعنی گوشت چرخ کرده، آب، برنج، ادویه‌ها به قابلمه اضافه کنید. تا زمانی که آب به همراه مواد در قابلمه به جوش بیاید، صبر کنید. حالا نوبت به کم کردن حرارت می‌رسد. درب قابلمه را هم بگذارید.

برای نرم شدن عدس و همینطور پخته شدن برنج ۴۰ دقیقه زمان نیاز است. فاصله پخته شدن برنج می‌توانید انارها را دان کنید و آب آن را بگیرید. بعد از گذشت ۴۰ دقیقه آب انار، جعفری خرد شده و پیازچه خرد شده را به سوپ اضافه کنید و ۱۵ دقیقه به مواد زمان دهید تا خوب جا بیافتد.

در همین فاصله ظرفی مناسب را انتخاب کنید و روی حرارت ملایم پس از اضافه کردن کره به آن، کشمش‌ها را تفت دهید. بعد از آماده شدن سوپ و زمانی که تشخیص دادید مواد خوب جا افتاده و غلیظ شده‌اند، سوپ را در ظرف مناسب ریخته و کشمش‌ها را برای تزئین روی آن بریزید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر