یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

بابا غنوج غذایی محلی با بادمجان کبابی

عکس, بابا غنوج غذایی محلی با بادمجان کبابی
یکی از غذاهای خوشمزه ی عربی و لبنانی بابا غنوج است که با بادمجان کبابی و گوجه و جعفری و سیر و … پخته می شود.

مواد لازم :

ارده دوقاشق غذاخوری روغن ……………………….. لیمو ترش یک عدد

جعفری یک مشت ……………………….. گوجه فرنگی یک عدد

بادمجان کباب شده سه عدد ……………………….. سیردو حبه

زیتون پنج قاشق غذاخوری ……………………….. نمک و فلفل

لیمو ترش یک عدد نمک

پس از شستن بادمجانها پوست آن را بگیرید. شعله گازتونو روشن کنید سپس بادمجونارو روش بزارید تا کباب بشه . کباب شدن بادمجون رویه گاز باعث میشه عطر و بویه بادمجون بهتر بشه و کاملا حالت دودی به خودش بگیرد.

خوب قبل اینکه بادمجونارو بزاریم کباب بشه ، باچنگال چندتا سوراخ روش ایجاد کنید بعداونو رویه شعله گاز بزارید. هر چند دقیقه بادمجوناتونو بچرخونید تا حالت کبابی پیدا کنه و کاملا دودی بشه .(بهتره از شعله پخش کن استفاده کنید)وقتی که بادمجونا کاملا کبابی شد و پخته شد میزاریم تا سرد بشود. اگه بادمجوناتونو نمیتونین کبابی کنید و دوست دارید تو فر قرار بدید ، صبر کنید تا ابش کاملا کشیده بشه .

یه غذا ساز یا یک همزن برقی تهیه کنید و بادمجون کباب شده ، جعفری و سیر همه این مواد بریزید داخل دستگاه، حالا دستگاه روشن کنید تا چند پالس بزند .انقد هم بزنید تا جعفری و سیر و بادمجان باهم کاملا مخلوط شود و خورد شوند. در عکس زیر مشخص است که بادمجان و سیر و جعفری با هم مخلوط و یکدست شده است.یک کاسه تهیه کنید ارده بدون شکر را داخل ان بریزید سپس لیمو ترش، روغن زیتون ، نمک ، فلفل را باهم به خوبی ترکیب کنید . و با یک قاشق چوبی به خوبی هم بزنید. میزان ارده و لیمو ترش و روغن زیتون سلیقه اییه . کاملا بستگی به ذائقه خودتان دارد . میتونید ان را کمتر و بیشتر کنید .

در این مرحله ترکیب بادمجون رو داخل کاسه میریزیم و به خوبی مواد را هم بزنید و مخلوط کنید. خوب حالا طعم بابا غنوجمونو تست می کنیم اگه هر موادی کم بود بهش اضافه میکنید. در صورت تمایل میتونید بهش مقداری دارچین اضافه کنید .

بستگی به ذائقه خودتان داره ولی این کارو من هیچوقت نمیکنم چون طعم دارچین تو این غذارو دوس ندارم . شما میتونین بابا غنوجتونو باهر چیزی که دوست داشته باشید تزیین کنید . بهترین تزیین برایه این غذا، گوجه فرنگیه .

گوجه فرنگیاتونو به صورت نگینی خورد کنید دورتادور غذا بگزارید . این غذایه خوشمزه میتونین با نان سرو کنید و نوووش جان کنید .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر