یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

غذاهای افزایش سلامت برای فروردین تا مرداد

عکس, غذاهای افزایش سلامت برای فروردین تا مرداد

نعناع خواص بسیار زیادی دارد که از آن‌ها می‌توان به ویژگی تسکین‌دهنده معده آن اشاره کرد. این گیاه حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام «رزمارینیک اسید» است و علایم حساسیت فصلی که از عوارض جانبی نه‌چندان جالب بهار است را درمان می‌کند.
علاوه‌بر آن، این سبزی حاوی منتول -ضداحتقان طبیعی- است.

تربچه، برای سم‌زدایی بدن و برای دفع مواد زائد و سموم از معده و کبد عالی است. این سبزی بهاری ادرارآوری طبیعی است و به درمان بیماری‌های ادراری و کلیوی کمک می‌کند و در مبارزه با سرطان، آبرسانی پوست، کاهش تب و برطرف کردن نیش حشرات موثر است

پیاز بهاره حاوی مقدار زیادی پلی‌فنول، به‌ویژه فلاونوئیدهاست که نقش مهمی در پیشگیری از بیماری دارند. این گیاه از تنش اکسایشی کاسته و با وجود آنتی‌هیستامین‌های طبیعی و ویژگی‌های ضدباکتریایی و ضدقارچی، بدن را از ابتلا به برخی بیماری‌ها دور نگه می‌دارد.

نخودفرنگی حاوی طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله، ویتامین‌های C، K و چند نوع ویتامین B، علاوه‌بر منگنز، فسفر و پروتئین است.این گیاه فصل رشد بسیار کوتاهی دارد و تنها چند هفته در بازار یافت می‌شود و این ویژگی، آن را خاص‌تر کرده است.

هویج سرشار از ویتامین A و آنتی‌اکسیدان‌های دیگر است. این ماده خوراکی بهاری از پوست، مو و ناخن‌ها به‌خوبی مراقبت می‌کند و ضدپیری و ضدسرطان است.

گیاه مارچوبه هم نوعی غذای بهاری است. این گیاه سرشار از ویتامین K است که برای انعقاد خون، سلامت قلب، پیشگیری از سرطان و بسیاری عملکرد‌های دیگر ضروری است.
همچنین مارچوبه حاوی مس، سلنیم، ویتامین‌های B و مواد مغذی مهم دیگر است. این گیاه سلامت عمومی بدن را افزایش می‌دهد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر