یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

قدرتمند ترین درمان گیاهی پینه زدن دست و پاها

بهترین درمان گیاهی برای از بین بردن پینه دست یا پا استفاده از سیر است. اگر شما دچار افت فشار هستید بهتر است از این روش درمانی استفاده  نکنید در غیر این صورت یک درمان ایده آل برای شما می باشد.

خوب بهتر است در آغاز بدانیم پینه چیست ؟ پینه :  برجستگی‌های حساس و بدون درد که گاه با خشکی و پوسته‌ریزی همراه هستند…این مشکل ضخیم‌شدگی و ایجاد قسمتی سفت و سخت روی پوست است و زمانی ایجاد می‌شود که لایه‌های‌ خارجی‌ پوست به طور مداوم تحت فشار و ساییدگی با یک وسیله قرار می‌گیرد.

پینه‌ها بیشتر در کف دست و پا ایجاد می‌شوند اما در هر جایی از بدن که به مدت طولانی تحت فشار و اصطکاک باشد هم دیده می‌شوند. پینه در قسمت‌هایی از کف پا که چربی زیر جلدی آن بیشتر است هم ایجاد می‌شود اما ممکن است در جاهای دیگر پا که استخوان‌های برجسته دارند به‌خصوص روی مفاصل، انگشتان بزرگ و کج شده پا و سطح پشتی استخوان‌های چکشی انگشتان نیز دیده ‌شوند.

سیر با نام علمی Allium Sativum L است که دارای اثر ضدعفونی‌کننده و رفع میخچه و پینه است.

عکس, قدرتمند ترین درمان گیاهی پینه زدن دست و پاها

روش مصرف سیر برای درمان پینه :

یک قطعه سیر تازه له شده را به صورت ضماد بر روی میخچه و پینه دست و پا قرار داده شود و قسمت سالم پوست پا، با پارچه‌ای پوشیده شود تا تحت تاثیر قرار نگیرد.

البته شما می توانید از درمان های دیگری که در این پست به شما آموزش میدهیم استفاده کنید :

پس از حمام، کرم نرم‌کننده یا پماد سالیسیلیک به ناحیه موردنظر بمالید.

هرگز از ناخن‌گیر، قیچی و چاقو برای برداشتن پینه استفاده نکنید چرا که این کار باعث بریدگی و زخم در ناحیه می‌شود.

گاهی پزشکان از محلول‌های کراتولیتیک‌ها که پوشش کراتینی را از بین می‌برد، استفاده می‌کنند.

اگر پینه بین انگشتان دست یا پاهایتان ایجاد ‌شده،سعی کنید از یک بانداژ یا پد بین انگشتان‌تان استفاده کنید تا تماس و ساییدگی آنها با یکدیگر کمتر شود.

درمان میخچه با سرکه

طول درمان: ۲ هفته، روزی دو بار.

استفاده از سرکه برای درمان میخچه یکی از ساده‌ترین شیوه‌ها برای خشک‌کردن و ازبین‌بردن آن‌ است. برای این کار به سرکه سفید و یک پنبه‌ نیاز دارید. پنبه را به سرکه آغشته کنید و آن را روی موضعی که میخچه در آن به‌وجود آمده، بگذارید. پنبه‌ سرکه‌ای را با نوارچسب پارچه‌ای پانسمان روی موضع ببندید، به گونه‌ای که پنبه سرکه‌ای به طور کامل سطح میخچه را مرطوب کند. بعد از ۳ تا ۴ ساعت پنبه سرکه‌ای را از روی میخچه بردارید و اجازه دهید، میخچه به مدت ۳۰ دقیقه هوا بخورد. پس از این مدت پنبه‌ دیگری را به سرکه آغشته کنید و به مدت ۳ تا ۴ ساعت به همان شیوه روی موضع میخچه ببندید. این شیوه را به مدت ۲ هفته، روزی دوبار تکرار کنید تا در پایان هفته دوم شاهد خشک شدن و جدا شدن میخچه از موضع باشید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر