یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

قاصدک درمان سنتی کیستهای بدن

عکس, قاصدک درمان سنتی کیستهای بدن

چای قاصدک می تواند به جلوگیری از عفونت های دستگاه ادراری، و همچنین اختلالات مثانه، مشکلات کلیوی و کیست های احتمالی در اندام های تولید مثل کمک کند.ترکیب خاص عصاره ی ریشه ی گیاه قاصدک و عصاره برگ یک گیاه دیگر که به نام uva ursi مشهور است به کاهش و التیام عفونت های ادراری زنان کمک می کند. از انجا که ترکیب uva ursi باکتری ها را می کشد و به دلیل توانایی آن در افزایش جریان ادرار و مبارزه با عفونت، می تواند برای بدن بسیار مفید باشد.

اگر می خواهید گیاه قاصدک را بچینید حتما از مناطقی که ممکن است در آن ها از اسپری مخصوص علف های هرز استفاده شده باشد اجتناب کنید. چرا که قطعا شما نمی خواهید مواد شیمیایی مضر موجود در این گیاه را به درون بدنتان راه دهید!سعی کنید این کار را در مناطقی انجام دهید که نه تنها در آن ها از سموم آفت کش استفاده نشده بلکه هوای پاک و تمیزی نیز دارد. زیرا تلخی آن ها در چنین محیط هایی کمتر است. علاوه بر این، شما می توانید گیاهان قاصدک را از فروشگاه های محلی نیز خریداری کنید.

هنگامی که می خواهید گیاه قاصدک را به صورت خام مصرف کنید مطمئن شوید که آن را به خوبی با آب شسته اید. این گیاه می تواند تا یک هفته در یخچال نگهداری شود – با نگهداری این سبزی ها در یک حوله کاغذی مرطوب می توانید به تازه ماندن هر چه بیشتر گیاه کمک کنید.

هشدارها :

در صورت داشتن آلرژی به گیاه قاصدک ، این گیاه باعث التهاب دهان یا پوست بدن افراد حساس شود. اگر به گیاهان آلرژی زا و نظیر (خرما، گل داودی، گلبرگ ها) حساسیت دارید، احتمالا به گیاه قاصدک نیز حساسیت خواهید داشت. اگر آلرژی دارید، قبل از مصرف قاصدک، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

گیاه قاصدک ممکن است میزان آنتی بیوتیکی را که بدن می تواند جذب کند کاهش دهد. مصرف گیاه قاصدک همراه با آنتی بیوتیک ها ممکن است اثر بخشی برخی از آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد. برخی از آنتی بیوتیک هایی که ممکن است مصرف آنها با گیاه قاصدک خوب نباشد عبارتند از: سیپروفلوکساسین، انوکساسین، نورفلوکساسین، اسپارفلوکساسین، تروافلوکساسین و گرپافلوکساسین.

مصرف گیاه قاصدک ممکن است به دلیل برخورداری از خواص دیورتیک میزان دفع لیتیوم را کاهش دهد. این امر می تواند میزان لیتیوم موجود در بدن را افزایش دهد و به عوارض جانبی جدی ای را برای فرد به همراه داشته باشد. همچنین پتاسیم موجود در برخی از قرص های دیورتیک بسیار زیاد است، بنابراین هنگام مصرف این قرص ها با آب، مراقب باشید زیرا شما نمی خواهید که لیتیوم یا پتاسیم بدنتان افزایش یابد.

گیاه قاصدک ممکن است سرعت تجزیه ی برخی داروها را در کبد کاهش دهد. بنابراین قبل از مصرف گیاه قاصدک، اگر احتمال می دهید که مصرف این گیاه با داروهایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشد، با پزشک خود مشورت کنید. بعضی از این داروها عبارتند از: آمیتریپتیلین، هالوپریدول، اوندسترون، پروپرانولول، تئوفیلین و وراپامیل.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر