یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

ماساژ سنگ داغ برای درمان گرفتگی ماهیچه

عکس, ماساژ سنگ داغ برای درمان گرفتگی ماهیچه

یکی از بهترین درمان ها برای گرفتگی عضلات ماساژ سنگ داغ است . در واقع شما با این روش می توانید گرفتگی را از عمق عضلات بر طرف کرده و حس بسیار خوبی به فرد بیمار بدهید. این ماساژ بسیار محبوب است و تغییرات چشم گیری در سلامتی ایجاد میکند.

این نوع ماساژ به وسیله سنگ‌های داغ شده توسط آتش انجام می‌شود . سنگ‌های داغ با توجه به حرارت بالا به درمانگر این اجازه را می‌دهند تا سریع‌تر و در عمق بالاتری نفوذ داشته باشد و همچنین باعث شل شدن و رفع گرفتگی عضلات می‌شود .

آموزش
در ابتدا لازم است بدانید که این سنگ‌ها از جنس بازالت و سیاه آتش فشان بوده و به همین علت گرما را به خوبی جذب کرده و نسبت به سنگ‌های عادی مدت زمان بیشتری گرما را در خود نگه می‌دارند. در ابتدا و قبل از شروع ماساژ، سنگ‌ها ضد عفونی شده و تا دمای ۱۵۰ درجه گرم می‌شود و یکی از بهترین روند درمانی گرفتگی عضلات را طی میکند .

ابتدا ۱ ساعت قبل از ماساژ یک حمام نمکی با نمک مخصوص حمام بگیرید ،  سپس یکی از روغن های طبیعی را انتخاب کنید.سپس بعد از انتخاب روغن آن را پشت فشخص مورد نظر بمالید ، یک ماساژ بسیار آرام بدون هیچ گونه فشار به ماهیچه ها به مدت ۱۵ دقیق انجام دهید.بگذارید ۴۰ دقیقه بگذرد تا روغن به خوبی جذب پوست شود ، همچنین در این بازه زمانی ، نمک حمام بدن شما را حسابی نرم کرده است.مقداری از روغن طبیعی را در ۱۰۰ گرم نمک مخصوص ماساژ  و مقدار کمی آب ترکیب کنید.نمک را روی بدن بمالید و ۵ دقیق ماساژ با کمی فشار بیشتر انجام دهید.

برای شروع، ماساژ گیرنده به روی سینه دراز کشیده و درمانگر از قسمت پشت فرد شروع می‌کند.
در ابتدا ماساژ دهنده با استفاده از ماساژ سوئدی عضلات را گرم میکند و سپس سنگ‌های داغ را بر روی عضلات قرار می دهد،سایز سنگ‌ها بر اساس شکل و حجم عضلات تعیین می‌شود.

به عنوان مثال برای عضلات پهن در پشت از سنگ‌های بزرگ استفاده می‌شود، تا اثر بخشی بیشتری داشته و ماساژ با کیفیت و طبق اصول انجام شود.ماساژ دهنده برای گردش بهتر جریان خون و انرژی سنگ‌ها در نواحی مختلفی نظیر شکم، ستون فقرات، بین انگشتان و کف دستان و … قرار می‌دهد.

بدن را ابتدا کمی با همان روغن طبیعی ( مثلا روغن سیاه دانه ) چرب میکنیم ، ماساژ را با کمی فشار بیشتر به مدت ۱۵ دقیقه انجام میدهیم . ماساژ را از سرشانه ها و دور گردن گرفته تا بالای باسن ادامه میدهیم .( تلاش بر این باشد که بیشتر ماساژ را با دو دست به صورت قرینه انجام دهیم )در این مرحله استفاده از سنگ در ماساژ سنگ داغ را امتحان میکنیمو.۲ عدد سنگ داغ از نو گرد برمیداریم و آرام روی ستون فقرات قرار میدهیم

به مدت ۲ دقیقه این دو سنگ را روی فقرات غلط میدهیم ، سپس یک سنگ بیضی شکب برمیداریم روی پشت گردن میگذاریم تا ۵ دقیق باقی بماند.پس از آن ۷ سنگ بزرگ برداشته و ۵ تا از آن را بین کتف ها ، و دو تای آن را روی کتف ها میگذاریم ، پس از ۱۰ دقیق سنگ های داغ را برمیداریم و ۵ دقیقه دیگر نیز ماساژ را با ضربات دست ادامه میدهیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر