یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

ناگفته های مشکلات لمینت موقتی دندان و طبیعی بودن آن

عکس, ناگفته های مشکلات لمینت موقتی دندان و طبیعی بودن آن

حتما شما هم این روزها شاهد تبلیغات عجیب غریب لمینت دندان موقت هستید . آیا این لمینت ها طبیعی هستند ؟ هزینه ی آن چقدر است ؟ اصلا چرا لمینت متحرک کنیم ؟ لمینت پیش ‌ساخته برای چه کسانی استفاده می شود؟  واقعیت این است که لمینت دندان موقت به شکلی طراحی شده که شبیه لمینت دائمی باشد اما  به اندازه لمینت اصلی زیبا، اندازه و طبیعی نیست. توجه داشته باشید موادی که برای ساخت لمینت دندان موقت استفاده می‌شود با لمینت دائمی کاملاً متفاوت است.  علت استفاده از لمینت موقتی این است که مدتی باید منتظر بمانید تا لمینت اصلی آماده شود.هنگام استفاده از لمینت موقتی در هنگام جویدن غذا ممکن است دندان‌هایتان حساس باشند و به سرما و گرما واکنش نشان دهند. این وضعیت با چسباندن لمینت نهایی برطرف می‌شود.برخی از بیماران ممکن است با لمینت دندان موقت ، هنگام نوشیدن مایعات سرد یا داغ در دندان‌های خود احساس سفتی و انقباض داشته باشند. این وضعیت کاملاً طبیعی است و در مورد لمینت اصلی تجربه نمی‌شود. در مدتی که لمینت موقتی دارید باید از جویدن غذا های سفت پرهیز کنید.در جلسه آماده‌ سازی دندان، ممکن است کمی اذیت شوید. هر بیمار حساسیت دندان‌ را به درجات مختلف تجربه می‌کند. درد یا ناراحتی دندان را می‌توان با مصرف ایبوپروفن برطرف کرد. لمینت دندان موقت باید از مواد پلاستیک آکریلیک ساخته شود و تا زمان آماده شدن لمینت اصلی استفاده شود. اگر چه لمینت موقتی به دندان‌ها چسبانده می‌شود اما این چسب موقتی بوده و به راحتی می‌توان آن را جدا کرد. به همین علت است که بیمار ممکن است کمی حساسیت دندان به سرما را تجربه کند.در صورتی که لمینت موقتی از دندان جدا شود یا بیفتد باید جایگزین شود.توجه داشته باشید لمینت موقتی متناسب با شما ساخته نشده است بنابراین احتمالاً حجیم است و رنگ متناسب با دندان‌های شما ندارد.لقمه‌ های بزرگ غذا یا میوه را در دهان نگذارید بلکه آن را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید و سپس با دندانهای عقبی بجوید . چیزهای سفت مانند درب بطری را با دندان نگیرید چرا که باعث شکستن یا جدا شدن لمینت موقتی می‌شود . توصیه می‌شود غذاهای سخت مثل پیتزا، ساندویچ، بیسکویت، یخ، آجیل و تهدیگ نجوید چون فشار زیادی به لمینت وارد می‌کند که باعث جدا شدن آن می‌شود . توصیه می‌شود در مدتی که لمینت موقتی دارید، این دندان‌ها را نخ دندان نکشید چون ممکن است لمینت از دندان جدا شود.

لمینت موقتی از آکریلیک ساخته می‌شود و نسبت به لمینت معمولی زبر و خیلی بزرگ است. چسب مخصوصی برای چسباندن آن بر پشت و روی دندان مالیده می‌شود بنابراین دیگر سطح پشتی دندان را احساس نمی‌کنید. از آنجایی که یک لایه زبر حاوی چسب در پشت دندانهای جلویی قرار گرفته است، دندان‌های پایینی دیگر نمی‌توانند تماس درستی با سطح پشتی دندان‌های بالایی داشته باشند.
هنگامی که لمینت نهایی چسبانده می‌شود دوباره سطح پشتی دندان‌ها قابل لمس بوده و دندان‌های پایینی با دندان‌های بالایی تماس درستی برقرار می‌کنند. حس لمینت موقتی بیشتر شبیه دندان مصنوعی است. از آنجایی که فاصله بین دندان‌ها باقی نمی‌ماند ممکن است موقتاً تلفظ کلمات تغییر کند.برخی از دندانپزشکان ممکن است از لمینت موقتی استفاده نکنند اما در صورتی که ظاهر دندان تراشیده شده، خوب نباشد و دندان کاملا در معرض دید قرار داشته باشد، برای بهبود زیبایی آن از لمینت استفاده می‌شود. اگر چه این کار باعث می‌شود در تماس دندان‌ها و بایت تفاوت احساس کنید و از این وضعیت راضی نباشید اما یادتان باشد این وضعیت موقتی است و با تجربه ‌ای که از استفاده ‌از لمینت موقتی به دست می‌آورید می‌توانید از دندانپزشک بخواهید تغییرات مدنظر شما را در لمینت نهایی اعمال نماید. یادتان باشد لمینت موقتی پایه ساخت لمینت نهایی و به دست آوردن نتایج مطلوب است بنابراین حتماً از این فرصت استفاده کنید و در مورد تغییراتی که می‌خواهید ایجاد شود، با دندانپزشک صحبت کنید. توجه داشته باشید موادی که برای ساخت لمینت دندان موقت استفاده می‌شود با لمینت دائمی کاملاً متفاوت است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر