یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

نسخه درمانی برای مادران در رفلاکس شیر مادر

عکس, نسخه درمانی برای مادران در رفلاکس شیر مادر

رفلاکس نوزادان با خوردن شیر مادر با بالا آوردن شیر و بی قراری کودک را به روشهای سنتی درمان کنید. بیشترین دلیل اینکه کودک با خوردن شیر مادر دچار این مشکل می شود  ضعف شیر مادران است ، به خصوص در مادرانی که سزارین نموده اند شیر حاصله ضعیف می باشد و باعث هضم نادرست در معده کودک شده و موجب رفلاکس معده کودک می گردد.

نسخه درمانی:

تقویت شیر مادر با تهیه حلوایی که ترکیبات آن آرد برنج، روغن حیوانی (زرد گاوی)، شیره انگور، زیره سبز و رازیانه باشد. هم چنین با غذاهای مختلف به تقویت مادر شیرده بپردازید، زیرا این بیماری در اصل ناشی از ضعف عمومی مادر است.

 از نظر دارویی و درمان شیمیایی ، مصرف قطره دایمتیکون می‌تواند حباب های گاز را از بین برده و مانع نفخ شود.

علائم ریفلاکس نوزاد
نوزاد مبتلا به ریفلاکس علایم خاصی دارد. غیر از برگرداندن شیر که مسئله ای طبیعی است، سرفه می‌کند و تحریک پذیر است و احتمال دارد در مدفوعش خون دیده شود. این احتمال وجود دارد که ریفلاکس روی وزن نوزاد تاثیر منفی گذاشته و سبب توقف رشد او شود. خس خس سینه و ذات الریه نیز از دیگر علایم ریفلاکس درمان نشده است.

رژیم غذایی ضد ریفلاکس برای مادران شیرده
زمانی که می‌خواهید برای درمان ریفلاکس رژیم غذایی خود را تغییر دهید ازیک دفترچه کمک بگیرید. ابتدا مواد لبنی را برای ۷ روز از برنامه خود حذف کنید. اگر بعد از یک هفته ریفلاکس بهبود یافت یعنی نوزاد به لاکتوز یا پروتئین شیر گاو حساسیت نشان داده است. البته این بدان معنی نیست که نوزاد در تمام طول عمر دچار عدم تحمل به لاکتوز است و در نوجوانی می‌تواند مجدد آزمایش بدهد.در صورتی که ریفلاکس با حذف لبنیات بهبود نیافت برای دو هفته گوشت بره و بوقلمون همراه با سیب زمینی و نمک، برنج و کدو سبز و گلابی رسیده مصرف کنید و ببینید با این رژیم آیا ریفلاکس بهتر می‌شود یا خیر!

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر