یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

نشانه های مثبت یکماه و یکسال بعد ترک سیگار

عکس, نشانه های مثبت یکماه و یکسال بعد ترک سیگار

یک ماه پس از ترک سیگار ریه‌های شما شروع به ترمیم می‌کنند و قدرت تنفس عمیق شما بیشتر خواهد شد. گرفتگی نفس و سرفه‌های شما کاهش خواهد یافت و قدرت فیزیکی تان افزایش می‌یابد.
یکسال پس از ترک کامل سیگار باید این موضوع خوشحال کننده را بدانید که حالا احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در شما نسبت به یک فرد سیگاری پنجاه درصد کاهش یافته است. پوست شما ظاهر بهتری پیدا کرده است و نرم و لطیف‌تر شده است.
هرچه مدت ترک سیگار شما افزایش یابد احتمال ابتلا به سایر بیماری‌ها و سرطان‌های مرتبط از جمله سرطان ریه، پانکراس، سرطان حلق در شما نسبت به افراد سیگاری کاهش خواهد یافت و زردی پوست و انگشتان و دندان‌هایتان دیگر کاملا برطرف خواهند شد.

پس از ترک سیگار، از همان دقایق اول تا چند سال پس از ترک این ماده، اتفاقاتی در بدن شما می‌افتد که می‌توان آن‌ها را مانند یک روند بازیابی و بازتوانی دوره کرد و توضیح داد که به این شرح است:
پس از حدود بیست دقیقه، ضربان قلب شما به روند عادی خود بر می‌گردد. فشار خون نیز کاهش یافته و عملکرد سیستم گردش خون بهبود می‌یابد در نتیجه از همان ابتدای ترک سیگار احساس جریان خون بهتری در اندام‌های حرکتی خود مانند دست‌ها و پا‌ها خواهید داشت.
وقتی نصف روز از ترک سیگار شما می‌گذرد، منو اکسید کربن تجمع یافته در ریه‌ها نیز اندک اندک کاهش یافته و دفع می‌شود، در نتیجه اکسیژن بدن و اکسیژن رسانی به بدن افزایش می‌یابد و تنفس شما بهتر خواهد شد.
پس از گذشت یک روز از ترک سیگار احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز در شما کاهش خواهد یافت، و انجام کار‌های فیزیکی نظیر پیاده روی و بالا و پایین رفتن از پله‌ها برای شما راحت‌تر خواهد گشت.
دو روز پس از ترک سیگار حواس شما بهتر کار خواهند کرد. مثلا اعصاب چشایی و بویایی شما قوی‌تر خواهند شد و به دلیل کاهش میزان نیکوتین خون از روز سوم برخی از عوارض مانند میل به سیگار کشیدن مجدد یا سردرد را تجربه خواهید کرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر