یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

همه چیز درباره اسلک لاین

عکس, همه چیز درباره اسلک لاین

یکی از جدیدترین و خطرناک ترین و هیجان انگیز ترین ورزش های روز دنیا اسلک لاین است . این ورزش نیاز به تعادل زیادی دارد . در واقع اسلک لاین یعنی هنر راه رفتن و حفظ تعادل و تمرکز روی تسمه‌ای که بین دو نقطه کشیده شده است. این دو نقطه مثلا می تواند دو صخره یا دو درخت یا حتی دو برج باشد. وقتی این ورزش در ارتفاع انجام می‌شود باید همراه با وسایل ایمنی و اطلاعات کامل نسبت به چگونگی استفاده درست از تجهیزات انجام شود وگرنه ممکن است خطرناک باشد.

در این ورزش دو سمت تسمه‌ای با پهنای مناسب را به دو نقطه ثابت وصل می‌کنند و سپس به روی تسمه راه می‌روند. در نگاه اول این ورزش ساده به نظر می‌رسد؛ اما در حقیقت با صرف انرژی بالایی همراه است. تمرکز بالا همراه با انقباض عضلات در طول گذشتن از بند، کالری زیادی مصرف می‌کند.این ورزش شباهت زیادی به بند بازی‌های قدیمی دارد؛ اما در بند بازی به‌جای تسمه متحرک از سیم ثابت فلزی استفاده می‌شد و بند باز برای حفظ تعادل از یک چوب‌دستی استفاده می‌کرد. در اسلک لاین با استفاده از حرکات بدن، تعادل ایجاد می‌شود و اتصال حلقه‌ای به تسمه و شخص، تعادلی نسبی برای ورزشکار برقرار می‌کند.

اسلک لاین به آمادگی بدنی خاصی نیاز ندارد و برای هرسنی مناسب است. در انجام حرکت اسلک لاین باید دست‌ها باز باشند و عضلات شل و رها شوند تا با هر ارتعاش کوچکی ورزشکار سقوط نکند. ورزش اسلک لاین به طبیعت آسیبی نمی‌رساند و تنها تسمه‌های آن به دور درخت یا سنگ و صخره محکم بسته می‌شود.ورزش اسلک لاین شباهت زیادی به بند بازی در گذشته دارد. در گذشته بند بازی فعالیتی نمایشی بود و بیشتر جنبه سرگرمی داشت. در سیرک‌ها و نمایش‌های خیابانی، این ورزش وسیله‌ای برای ارتباط با مردم و کسب درآمد بوده است؛ اما امروزه نگرش جهانی به ورزش اسلک لاین  متفاوت شده است و در بسیاری از نقاط جهان طرفداران زیادی به‌صورت حرفه‌ای به این ورزش می‌پردازند. ورزش اسلک لاین طرفداران زیادی بین جوانان و نوجوانان نیز دارد.

اولین نکته قابل‌توجه در این ورزش، انتخاب اتصال محکم و ثابت برای تسمه‌ها است؛ اگر مبتدی هستید از تسمه‌های پهن‌تر استفاده کنید و ارتفاع تسمه را بالا نبرید؛ حتما در زیر مسافت انجام اسلک لاین از تشک نرم استفاده کنید؛ در محیط‌های طبیعی درچمن این ورزش را انجام دهید و از اتصال مناسب جغجغه به تسمه و درخت، اطمینان حاصل کنید.

برای افراد مبتدی، بهره بردن از آموزش یک مربی با تجربه می‌تواند بسیار مفید باشد. پس از به دست آوردن مهارت بیشتر، تمرین زیاد برای انجام اسلک لاین‌های پیشرفته‌تر

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر