یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

پرورش شاهی آبی در گلدان را یاد بگیر

عکس, پرورش شاهی آبی در گلدان را یاد بگیر

نخست اقدام به خرید بذرتهای شاهی آبی کنید. میتوانید بدون خرید بذر از شاهی آبی یا تره تیزکی که از مغازه خرید ه اید استفاده کنید. برای اینکار انتهای ساقه های شاهی آبی را برای چند روز در آب بگذارید تا ریشه ها رشدشان افزایش یابد و سپس آنها را در خاک بکارید مثل کاشت بذر. ظروف پلاستیکی از نوع terra cotta برای کاشت شاهی آبی توصیه می شود، که می تواند خیلی سریع شاهی آبی را خشک کند.

سپس یک ظرف یا گلدان بزرگ با سوراخ های زهکشی باحداقل ۶ اینچ (۱۵.۲ سانتی متر) عمق برای کاشت شاهی آبی انتخاب کنید. یک لایه پارچه را در پایین ظرف بگذارید تا مخلوط خاک گلدانی در اثر آبیاری با آب شسته نشود. تکه هایی از گلدان های شکسته یا سنگریزه های کوچک را در پایین ظرف اضافه کنید تا زهکشی بخوبی انجام شود.
شما همچنین می توانید برای کاشت شاهی آبی از چند گلدان کوچک استفاده کنید و آنها را در سینی زهکشی بزرگ قرار دهید.

ک سینی زهکشی بزرگ را در زیر گلدان کاشت شاهی آبی قرار دهید تا گیاهان همیشه در آب نگه داشته شوند.
شما همچنین می توانید سنگریزه های کوچک را در سینی زهکشی قرار دهید تا آب به صورت آزادانه در ظروف رشد شاهی آبی جریان داشته باشد.

گلدان کاشت شاهی آبی را با مخلوط خاک گلدانی پر کنید. از یک ترکیب و مخلوط بدون خاکی که بخوبی تخلیه می شود برای کاشت شاهی آبی استفاده کنید که شامل پیت ماس و پرلیت یا ورمیکولیت می باشد. حدود دو اینچ (۵ سانتیمتر) از فضای لبه ی بالایی گلدان شاهی آبی را خالی بگذارید سپس خاک را به خوبی آبیاری کنید.
pH ایده آل مخلوط خاک گلدانی برای شاهی آبی باید ۶.۵ و ۷.۵ باشد.

بذرهای شاهی آبی را درون خاک بکارید. بذرهای شاهی آبی را در عمق ۱/۴ اینچ (نیم سانتیمتر) در مخلوط خاک گلدانی بکارید و سه تا چهار اینچ (۷ تا ۱۰ سانتیمتر) بین هر بذر فاصله بگذارید.

شاهی های آب را عمیقاً آبیاری کنید. مخلوط خاک گلدانی را خیس کنید در واقع به اندازه ای که سینی زهکشی تقریباً تا نیمه پر شود البته نباید از گلدان کاشت شاهی آبی بیرون بریزد. هر دو تا سه روز، آب سینی زهکشی را با آب تازه جایگزین کنید.
برای حفاظت از خاک شاهی آبی، سطح خاک را بطور کامل با ورقه های پلاستیکی نازک و شفاف پوشش دهید این صفحات باید دارای حفره های کوچک باشند، که باعث نگه داشتن آب در خاک و تبادل و جریان یافتن هوا شوند. البته این ورق ها، هنگامی که جوانه ها در روی سطح خاک ظاهر می شوند، می توانند حذف شوند.
هر روز یک بار با یک بطری اسپری، سطح خاک شاهی آبی را به خوبی با آب مرطوب کنید.

گلدان شاهی آبی را در مقابل نور غیر مستقیم قرار دهید. شاهی آبی را در مکانی قرار دهید که تقریباً شش ساعت نور طبیعی ،هر روز دریافت کند، اما سعی کنید از نور شدید و مستقیم که گیاهان جوان شاهی آبی را ممکن است بسوزاند، اجتناب کنید.
شما می توانید گلدان های شاهی آبی یا کانتینرها را در داخل خانه نگهداری کنید یا زمانی که آب و هوا بین ۵۵ تا ۷۵ درجه فارنهایت (۱۳ و ۲۴ درجه سانتیگراد) شد گلدان ها را به داخل بیاورید، و در ماه های گرم تر در بیرون قرار دهید.

شاهی آبی را کوددهی کنید. مقدار کمی از کود محلول در آب، کود کامل همه منظوره ی زراعی را به آب درون سینی زهکش شاهی آبی با توجه به میزان توصیه شده در پاکت کود، اضافه کنید. هنگامی که طول گیاهان شاهی آبی به اندازه تقریباً پنج تا شش اینچ (۱۲تا ۱۵ سانتی متر) رسید، از قیچی آشپزی یا قیچی باغبانی استفاده کنید و چهار اینچ (۱۰ سانتیمتر) از قسمت بالایی گیاه را به میزان مورد نیازتان بچینید.هنگام برداشت شاهی آبی از چیدن بیش از یک سوم از هر گیاه اجتناب کنید تا گیاهان شاخ و برگ کافی برای ادامه رشد داشته باشند.برداشت دوره ای شاهی های آبی کمک می کند تا رشد جدید و تازه گیاه مجدداً تقویت شود.

شاهی های آبی را بشویید. شاهی آبی را در آب سرد بشویید، خشک کنید و بلافاصله استفاده کنید یا آن ها را بسته بندی کنید و برای چند روز در یخچال قرار دهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر