یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

پول ساز ترین و بهترین نژاد بوقلمون با شرایط آب و هوایی کشور ما

عکس, پول ساز ترین و بهترین نژاد بوقلمون با شرایط آب و هوایی کشور ما

پول ساز ترین و بهترین نژاد بوقلمون با شرایط آب و هوایی کشور ما کدام نژاد است ؟ 

پرورش بوقلمون اصلاح شده سیاه و برنز (بوقلمون بومی اصلاح شده و بوقلمون برنز اصیل) از پرورش بوقلمون سفید(غالبا بوقلمون بیوتی) به مراتب بهتر است  و علت این موضوع هم این است که قیمت گوشت بوقلمون های سفید بصورت رسمی اعلام میشود، از این رو قیمت گوشت بوقلمون سفید در سراسر کشور از قیمت تقریبا ثابتی برخوردار می باشد، یعنی قیمت گوشت بوقلمون سفید در تهران، تبریز، مشهد و … در یک روز مشخص تقریبا یکی است. .

اما در مورد بوقلمون های برنز و بوقلمون بومی اصلاح شده موضوع به این شکل نیست و قیمت آنها در مقایسه با بوقلمون های سفید از ثبات بالاتری برخوردار است. ضمنا از قیمت ثابتی در سراسر کشور برخوردار نیست.بخصوص به علت خرید زیاد بوقلمون گوشتی بومی از کشور عراق در صورت عرضه مستقیم به بازار عراق از طریق شهر های مرزی سودشما می تواند بسیار افزایش پیدا کند.

در مورد پرورش بوقلمون برنز ، بهترین گزینه راه اندازی مزرعه بوقلمون مادر برنز میباشد. منظور از مزرعه بوقلمون مادر تشکیل گله ای شامل نر و ماده ی بوقلمون با نسبت تقریبی یک به پنج هست تا پس از جفت گیری ، از تخم نطفه دار تولید شده اونها جوجه کشی کرده و تولید جوجه یک روزه بوقلمون نمود.قبل از پرداختن به ادامه مبحث بهترین نژاد بوقلمون تخمگذار، خوبه بدونید که پرورش موفق بوقلمون ، شامل دانستن و رعایت صدها نکته است و رعایت همه نکات در کنار هم موفقیت شما رو تضمین می کنه.

بهترین نژاد بوقلمون برای پرورش چیه و یا بهترین نژاد بوقلمون تخمگذار کدام است؟در پاسخ به سوال بهترین نژاد بوقلمون تخمگذار باید گفت: برخی از بوقلمونهای برنز موجود در کشور که طی دو سال اخیر به چشم میخورن اصیل نبوده و وزنگیری حدود ٧ کیلو (بوقلمون نر ) طی ۷ ماه دارن؛ همچنین در بازار اسامی مختلفی از بوقلمون برنز به گوشمون میرسه مثل:بوقلمون برنز انگلیسی، بوقلمون برنز آمریکایی، بوقلمون برنز فرانسوی و …ولی نگران این موضوع نباشید چرا که در دوره های آموزش کاربردی پرورش بوقلمون که در مرکز تحقیقات کشاورزی برگزار می کنیم به طور مفصل در مورد روش های تشخیص بوقلمون های برنز صحبت می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر