یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

ورزش های فیزیو تراپی برای دیسک چهار و پنج کمر

در این پست ورزش های اصلاحی دیسک کمر مهره ی ۴ و ۵ را به شما آموزش می دهیم. حتما به شیوه ی درست ورزش دقت کنید و حرکت را اشتباه انجام ندهید. این ورزش ها در صورت انجام صحیح درمان کننده هستند و از سوی پزشک فیزیوتراپ تایید شده می باشد.
ورزش شیب لگنی در حالت ایستاده :این ورزش در وضعیت ایستاده بوده و یک ورزش شیب لگنی است؛ البته در بعضی از موارد می توان این روش را به صورت نشسته انجام داد.بایستید و دست های خود را روی لگن قرار دهید( شکل )، به کمر خود قوس داده آن را بچرخانید. این حرکت را ادامه دهید.این حرکت کاملا حرکت تعادلی ریتمیک لگنی است که به حرکت مایع به داخل دیسک کمک کرده و مواد سالم و مغذی و حیاتی را به دیسک آورده و همچنین باعث کاهش فشار و حساسیت آن می‌شود.این حرکت بسیار موثر را می‌توان به صورت نشسته هم انجام داد. مانند تصویر زیر:
عکس, ورزش های فیزیو تراپی برای دیسک چهار و پنج کمر
ورزش گربه وحشی :به این ورزش برای دیسک ۴ و ۵ ، کشش یا ورزش گربه وحشی یا گربه عصبانی گفته می شود. این ورزش ها برای رسیدن به تعادل شیب لگن هستند. کمر خود را به صورت کمان قوس داده تا به شیب پشتی لگن و شکم خود را به داخل فرو ببرید تا به شیب جلویی لگن برسید.این ورزش ها را به طور مکرر برای ١٠،٢٠،٣٠ بار انجام دهید زیرا که برای تحرک مفاصل تحتانی کمر و دیسک های تحتانی و مهره های ۴ و ۵ بسیار موثر هستند.تحرک بیشتر به معنای جریان بیشتر مایع به سمت دیسک و آب رسانی بیشتر به داخل آن و در کل به معنای سلامت بیشتر می‌باشد. همچنین این حرکات به کاهش فشار و هرگونه تنش مرتبط با آسیب دیسک‌ و یا صدمه و التهاب مهره‌های تحتانی کمک می‌کنند. مانند تصویر زیر:
عکس, ورزش های فیزیو تراپی برای دیسک چهار و پنج کمر
ورزش های شیب لگنی:اولین کاری که باید در این ورزش دیسک ۴ و ۵ انجام دهید این است که یک صندلی را بردارید و (مانند شکل ) در لبه آن بنشینید و لگن خود را به سمت جلو و پشت (مانند شکل) حرکت دهید.کاری که قرار است انجام دهید این است که لگن خود را به سمت جلو منحرف کنید، انگار که شکم خود را به بیرون هل می‌دهید و سپس لگن خود را به سمت عقب انحراف داده و کمر خود را به پشت بچرخانید. پس، لگن خود را به جلو و سپس به عقب حرکت داده و سعی کنید تا جاییکه که می‌توانید کشش ایجاد کنید.اگرچه آسان به نظر میرسد اما برای بعضی از مردم که مشکلات کمر دارند ایجاد چنین تعادل لگنی به سمت جلو و عقب با کمی تاخیر صورت گرفته یا اصلا نامتعادل است؛ پس نیاز به تمرین دارد.اگر دستان خود را روی کمر برای هدایت خود قرار دهید بسیار به شما کمک میکند. هدف این است که لگن خود را تا جاییکه میتوانید به عقب و جلو حرکت دهید.
عکس, ورزش های فیزیو تراپی برای دیسک چهار و پنج کمر 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر