یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

چطوری خود را با همه عیب هایم دوست داشته باشم

عکس, چطوری خود را با همه عیب هایم دوست داشته باشم

همه ی ما عیب و ایرادهایی داریم یکی کمتر یکی بیشتر اما هیچکس بدون عیب نیست. چگونه خود را با تمام کم و کاستی دوست بداریم؟ چطوری با داشتن چهره ای معمولی یا حتی زشت یا مشکلات دیگر عاشق خودمان باشیم.

*دلیل ناراحتی خود را بیابید
بدون دانستن علت اصلی نگرانی خود، نمی توانید با ضعف های خود کنار بیایید. خود را عمیقا مورد بررسی قرار دهید، ببینید آیا در زیر لایه ضعف های خود علتی نهفته است یا نه. در این صورت بهتر و آگاهانه تر می توانید با ضعف خود روبه رو شوید.به آغوش گرفتن ضعف ها به این معنی نیست که دیگر نمی توانید خود را رشد بدهید. بلکه گاهی، آگاهی از ضعف ها کمک می کند تا آن ها را محو کنیم. اگردر خود ضعفی می بینید که دوست دارید آن را در خود از بین ببرید، پس دیگر منتظر نمانید و در این راه تمام تلاش خود را بکنید.

*نقاط قوت خود را برجسته کنید

به جای اینکه مدام بر روی چیزهایی که موجب آزارتان می شوند تمرکز کنید، یک دفترچه یادداشت بردارید و سه ویژگیتان را که به داشتنش می بالید یادداشت کنید. آیا ترجیح نمی دهید به جای داشتن زیبایی ای خیره کننده، تنی سالم و خانواده ای خوب و مورد پسند داشته باشید؟

اگر نقص شما جنبه فیزیکی دارد، آن را در گوگل جستجو کنید. درست شنیدید! در صفحه گوگل بنویسید “هیکل چاق” یا “بینی بزرگ” و بعد تصاویر این موضوعات را بیابید. با این کار حتما تصاویر بسیار تاثیر گذاری را خواهید دید که موجب احترام شما به آن نقص فیزیکی تان می شود! اگر بتوانید نقطه قوتی در ضعف هایتان بیابید احتمالا خودتان هم مایل به داشتن چنین ضعفی هستید. مثلا، اگر خودتان را آدمی خجالتی و ساکت می بینید، این احتمالا به این معنا است که شنونده و مشاهده گر بسیار عالی ای هستید.

اجازه بدهید که امسال سال شما باشد. دست از مقایسه کردن خود با دیگران بردارید و به خاطر آنچه که هستید به خود عشق بورزید. هر فردی خصوصیت های ذاتی خود را دارد. و این همان چیزی است که موجب جذابیت زندگی می شود!

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر