یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

آموزش آرایش پوست چرب و تکنیک هایی که نمی دانید

عکس, آموزش آرایش پوست چرب و تکنیک هایی که نمی دانید

اگر پوست چرب دارید باید هفته‌ای ۳ تا ۴ بار آن را لایه‌برداری کنید. پوست‌های چرب معمولا بیشتر از حد معمول چربی تولید می‌کنند. این چربی اضافه باعث می‌شود که منافذ پوست‌تان بسته شود. برای جلوگیری از این اتفاق، باید سه تا ۴ بار در هفته با یک شوینده لایه‌بردار، پوست خود را لایه‌برداری کنید.

لایه بردار را روی پوست مرطوب بزنید و با حرکات چرخشی، پوست را ماساژ دهید. صورت را از لایه‌بردار بشویید و به آرامی خشک کنید.

پوست خود را بیش از حد نشویید. چون این کار باعث می‌شود که رطوبت و چربی طبیعی پوست از دست برود و حتی چربی بیشتری در پوست ترشح شود. صورت‌تان را یک بار وقتی از خواب بیدار شدید و یک بار قبل از رفتن به خواب، شست و شو دهید.

نخست  باید صورت‌تان را حسابی تمیز کنید تا یک بوم مسطح و تمیز و آماده برای آرایش داشته باشید. پوست شما قبل از آرایش باید حسابی آب‌رسانی شود.قبل از پاک کردن و تمیز کردن صورت باید آن را بشویید. با آب گرم صورت‌تان را از آلودگی‌ها و چربی‌ها پاک کنید. روی صورت مرطوب، مقدار شوینده مناسب قرار دهید و صرت را با آن بشویید. سپس کف مواد شوینده را از روی صورت پاک کنید و با آب بشویید. در نهایت، با یک حوله تمیز، صورت را خشک کنید.

تونرها با فرمول‌های خاصی تهیه می‌شوند که باعث پاک شدن چربی‌ها و آلودگی‌های اضافه و باقیمانده مواد آرایشی از روی پوست می‌شوند.مقداری از تونر بدون چربی و مناسب برای پوست چرب را روی پنبه بریزید. پنبه را روی تمام صورت به غیر از چشم‌ها بکشید. اجازه دهید تا تونر کاملا خشک شود.

به پوست چرب هیچ چربی بیشتری نباید اضافه کنید. موقع خرید مرطوب‌کننده باید حتما محصولات بدون چربی، مات‌کننده و کاهش دهنده برق صورت را بخرید. محصولاتی سبک که باعث افزودن بر چربی پوست‌تان نشوند.

برای مبارزه با خشکی پوست و جبران رطوبت از دست رفته، پوست‌های چرب، چربی بیشتری تولید می‌کنند. برخلاف آنچه که ممکن است تصور کنید، پوست‌های چرب به مرطوب‌کننده بیشتری نیاز دارند تا از تولید بیش‌ازاندازه چربی جلوگیری شود.

یک لایه از مرطوب‌کننده سبک و بدون چربی را روی صورت خود پخش کنید.مرطوب‌کننده‌های مات کننده می‌توانند چربی اضافه پوست را جذب کنند. این مرطوب‌کننده‌ها از براق شدن پوست جلوگیری می‌کنند.برای اینکه بیشتر از پوست خود محافظت کنید، مرطوب‌کننده‌هایی بخرید که SPF یا فاکتور حفاظت در برابر تابش آفتاب دارند.

آموزش آرایش :

از پرایمر مات برای صورت و دور چشم استفاده کنید.

لک‌ها را با کانسیلر بپوشانید. از کانسیلرهای جامد استفاده کنید.

از کرم پودر مناسب برای پوست‌های چرب استفاده کنید.

پودر فیکس یا فیکساتور را فراموش نکنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر