یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش آش لخشک مشهد و گناباد

عکس, آموزش آش لخشک مشهد و گناباد

مواد لازم

لخشک: ۱۵۰ گرم ………….. کشک: ۱۵۰ گرم

نعناع داغ و روغن : به میزان لازم ……………نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

پیاز نگینی شده: ۳ عدد …………………اسفناج: ۵۰۰ گرم …………………. کشک: یک پیمانه

آموزش 

برای تهیه آش لخشک به سبک گنابادی، باید اسفناج ها را به خوبی بشویید و خرد کنید. آن گاه ظرف مناسبی بردارید و اسفناج ها را با یک پیمانه نمک و آب بپزید. سپس در تابه مقداری روغن بریزید و پیازها را در آن سرخ کنید. بعد از طلایی شدن پیاز، مقداری زردچوبه و فلفل به پیاز اضافه کنید.

در مرحله بعدی تهیه آش لخشک, ۲ لیتر آب درون قابلمه بریزید و مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید. زمانی که آب قابلمه جوشید، لخشک را خرد و داخل قابلمه بریزید. لخشک ها را با قاشق چوبی هم بزنید تا به یکدیگر نچسبند. بعد از پخت ۲۰ دقیقه ای لخشک، حالا اسفناج های پخته را به قابلمه اضافه و ۱۰ دقیقه دیگر نیز حرارت را خاموش کنید. کشک آماده شده را به آش اضافه کنید.

آموزشی دیگر 
برای شروع نیازمند تهیه لخشک هستید. بدین منظور ابتدا باید یک پیمانه آرد را با یک قاشق چای خوری نمک میکس و آن گاه آن را الک کنید. در ادامه می توانید یک عدد تخم مرغ و چند قاشق آب به آرد بیفزایید. بعد از طی این مراحل خمیری یک دست و نرم به دست می آید. اگر خمیر به دست شما می چسبد، کمی آرد به آن اضافه کنید.

به خمیر به مدت یک ساعت استراحت دهید. این کار موجب می شود خمیر خودش را بگیرد. بعد از گذشت زمان استراحت، خمیر را به قطر ۲ میلی متر با وردنه پهن کنید و آن گاه به اندازه ۲ انگشت آن را برش دهید.بعد از برش، آن را در آفتاب یا فر خشک کنید. لخشک شما بعد از خشک شدن آماده طبخ می باشد.آش لخشک را می توان همچون آش رشته با نعنا داغ و پیاز سرخ شده تزیین نمود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر