یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش آش ماسوا دزفولی و لرستانی

عکس, آموزش  آش ماسوا دزفولی و لرستانی

اگر شما به مزه ی آش رشته علاقه دارید عاشق این آش جنوبی نیز خواهید شد چون تقریبا هم مزه ی آش رشته است با این تفاوت که در آن از بلغور گندم نیز استفاده می شود . البته این آش را مردم لرستان نیز درست می کنند. در لرستان به این آش ماست عبا می گویند.برای اینکه این آش در زمان کوتاه‌تری آماده شود، از نخود کنسرو شده استفاده کنید.برخی افراد علاوه بر بلغور گندم از برنج نیم دانه هم در تهیه آش ماسوا استفاده می‌کنند.کشک را برای ۲۰ دقیقه بجوشانید و به‌صورت گرم به قابلمه آش اضافه کنید، زیرا در غیر این صورت می‌برد.

مواد لازم برای ۴ نفر :

۵۰۰ گرم کشک سابیده غلیظ ……………. ۳ تا ۴ قاشق سوپ‌خوری روغن

۳۰۰ گرم نخود پخته ……………. یک کیلوگرم بلغور گندم

۳ عدد پیاز متوسط پوست کنده و خردشده …………… نمک، فلفل قرمز و زردچوبه به مقدار لازم

نعنا داغ به مقدار دلخواه …………….. ۸۰۰ گرم اسفناج پاک شده و خردشده

آموزش:

کمی روغن در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط رو به بالای گاز قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس پیازهای خردشده را در روغن بریزید و تفت دهید تا نرم و طلایی شوند. در این مرحله کمی زردچوبه به پیازها اضافه کنید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود. بلغور گندم را با ۴ تا ۵ لیتر آب در قابلمه بریزید و شعله گاز را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید.

پس از جوشیدن آب، شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا بلغورها برای ۲ ساعت، کم کم بپزند. در این حین، مدام بلغورها را هم بزنید تا به ته قابلمه نچسبند. اسفناج‌های خردشده را به‌همراه نخود پخته به بلغورهای پخته اضافه کنید و اجازه دهید تا آش برای یک ساعت جا بیفتد.

کشک، نمک و فلفل قرمز و روغن را در قابلمه آش بریزید و اجازه دهید تا با هم چند قل بخورند. آش را مزه کنید و در صورت نیاز نمک و فلفل بیشتری به آن بزنید. آش ماسوا پس از ۵ دقیقه آماده است. آش ماسوا را با نعنا داغ تزئین کرده و سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر