یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش ترشی کلم سفید بی حرف و حدیث

عکس, آموزش ترشی کلم سفید بی حرف و حدیث

برای این ترشی که در فصل پاییز و زمستان با آبگوشتهای خانگی بسیار می چسبد شما نیاز به مواد زیر دارید 🙁 این ترشی با سرکه انگور سفید درست می شود و بهتر است برای درست کردن آن از شویت تازه استفاده کنید )

فلفل دلمه ای رنگی ۱ عدد
سیر ۵ حبه
فلفل سبز ۴ عدد
شوید ۱ دسته کوچک
نمک ۱ قاشق غذاخوری
آب جوشیده شده ۲ لیوان
سرکه سفید ۴ لیوان
کلم برگ سفید ۱ عدد
هویج ۲ عدد

کلم برگ را از هم باز کرده و به خوبی می شوییم، سپس برگ های کلم را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه کلم را با رنده درشت رنده می کنیم.هویج ها را می شوییم و پوست می گیریم، سپس با رنده درشت رنده می کنیم. فلفل دلمه ای و فلفل های سبز را از وسط باز می کنیم و قسمت های اضافی و دانه هایشان را خارج می کنیم، سپس مانند دیگر مواد رنده می کنیم.شوید را می شوییم و به همراه دیگر مواد رنده شده روی یک دستمال تمیز پهن می کنیم تا رطوبت تمام مواد به طور کامل گرفته شود. در ادامه آب جوشیده خنک و سرکه را داخل یک ظرف بزرگ می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم.

نمک را اضافه کرده و پس از مخلوط کردن با محلول آب و سرکه، طعم آنرا می چشیم و در صورت نیاز مقداری نمک اضافه می کنیم. پس از اینکه رطوبت مواد گرفته شد، آنها را درون ظرف های شیشه ای می ریزیم.محلول سرکه و آب جوشیده را روی مواد ترشی می ریزیم و درب ظرف ها را محکم می بندیم تا از ورود هوا جلوگیری شود. توجه داشته باشید که حتما در تهیه این ترشی از آب جوشیده شده و خنک استفاده کنید.

آبی که جوشیده شده باشد، مانع از کپک زدن ترشی می شود. در نهایت ظرف های ترشی را در یک مکان خشک و خنک دور از نور مستقیم خورشید قرار می دهیم. پس از گذشت ۳ هفته ترشی آماده مصرف است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر