یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش نان فلفلی فانتزی حجیم با فر

عکس, آموزش نان فلفلی فانتزی حجیم با فر

مواد لازم برای درست کردن سس فلفلی
پیاز متوسط ۲ عدد
کنجد نصف لیوان کوچک
رب فلفل یک قاشق غذا خوری
پول بیبر یک قاشق غذا خوری
روغن مایع نصف لیوان کوچک
آویشن یک قاشق چایخوری
گردوی خرد شده نصف لیوان کوچک
پودر کاری نصف قاشق چایخوری
فلفل سیاه یک قاشق چایخوری
نمک به مقدار لازم

مواد لازم برای درست کردن خمیر
آرد ۳ لیوان
روغن مایع یک لیوان کوچک
شیر ولرم یک لیوان کوچک
شکر ۱ قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری ۱۰ گرم
نمک به مقدار لازم
آب ولرم یک لیوان کوچک

نخست  در یک ظرف مناسب شیر ولرم، شکر، آب ولرم و خمیر مایه فوری را بریزید و با هم ترکیب کنید و حدودا یک ربع زمان بدهید تا خمیر مایه عمل کرده و آماده شود.حالا روغن مایع و نمک را اضافه کنید و خوب با مواد مخلوط کنید، به دلخواه خودتان می‌توانید یک تخم‌مرغ را هم خوب بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و به مواد اضافه کنید.

سپس آرد را دو بار الک کنید تا بافت آرد یکدست شود و در نهایت خمیر با کیفیت‌تری داشته باشید و بعد کم‌کم و طی چند مرحله آرد را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.وقتی که خمیر به غلظت مناسب رسید، طوری که به دست نچسبید، داخل یک ظرف دیگر قرار دهید و روی آن سلفون بکشید و به مدت یک ساعت کنار بگذارید تا استراحت کرده و پف کند.

برای درست کردن مواد میانی، پیازها را نگینی خرد کنید، در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم پیاز‌ها را تفت دهید تا طلایی رنگ و سبک شوند.سپس کنجد، رب فلفل، پول‌بیبر، آویشن، پودر کاری، نمک، فلفل سیاه، کنجد و به دلخواه خودتان مقداری گردو را به پیاز داغ اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

حالا کمی مواد مخلوط را با هم تفت دهید و سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا طعم همه مواد کاملا با هم ترکیب شده و عطر کنجد و ادویه‌ها آزاد شود. روی سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را که خوب پف کرده است روی آن قرار دهید، کمی ورز دهید و گوله‌هایی به اندازه یک نارنگی از خمیر جدا کنید و با دست باز کنید.می‌توانید کل خمیر را با وردنه پهن کنید و با چاقو یا قالب‌های گرد برش‌هایی به اندازه دلخواه روی آن ایجاد کنید.

کف سینی فر را چرب کنید و یا کاغذ روغنی قرار دهید و خمیرهای باز شده را با فاصله در آن بچینید، حالا از مواد میانی به اندازه یک قاشق روی خمیرها بریزید و پخش کنید.

بعد از اینکه همه خمیر‌ها آماده شد سینی را در داخل فر که از ده دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم شده است قرار دهید و به مدت ۲۵ دقیقه زمان دهید تا نان فلفلی‌ها خوب بپزند. در آخر نان فلفلی آماده شده را در یک ظرف مناسب چیده و همراه با سوپ و سالاد و غذای اصلی سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر