یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش یک کوفته جدید ترکیه ای به اسم مانیسا

عکس, آموزش یک کوفته جدید ترکیه ای به اسم مانیسا

سیر ۳ تا ۴ حبه
فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک به مقدار کافی
مواد لازم برای سبزیجات دورچین
سیب‌ زمینی ۲ عدد
آب جوش ۱ و نیم لیوان
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
پودر آویشن ۱ قاشق چایخوری
روغن مایع ¼ لیوان
گوشت چرخ‌ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
تخم‌ مرغ ۱ عدد
آرد سوخاری ۱ لیوان
فلفل دلمه ای سبز ۲ عدد
فلفل دلمه ای قرمز ۲ عدد
هویج ۲ عدد

نخست مواد کوفته را آماده می کنیم، برای این منظور گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم.پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و بعد به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه آرد سوخاری را به همراه تخم مرغ به مواد کوفته اضافه می کنیم.

فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مایه کوفته را به قلقلی های کوچک به اندازه تخم مرغ تبدیل می کنیم.در این مرحله روی کوفته ها را با مقداری روغن مایع رومال می کنیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کوفته ها به مدت ۱۵ دقیقه بپزند.

حالا پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا کاملا گرم شود. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نواری خرد می کنیم.در این مرحله هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت نواری خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای سبز و قرمز را می شوییم، سپس به صورت نواری خرد می کنیم و به همراه سیب زمینی و هویج اطراف کوفته ها می چینیم.

حالا سس کوفته را آماده می کنیم، برای این منظور رب گوجه فرنگی را به همراه روغن مایع و پودر آویشن درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه آب جوش را به سس اضافه می کنیم.سس را هم می زنیم تا ترکیب و یکدست شود، سپس به صورت پخش روی کوفته ها و سبزیجات می ریزیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم غذا به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بپزد.

در نهایت پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس کوفته های مانیسا را به همراه سبزیجات درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان تازه و ماست سرو می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر