یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش چیز کیک کاراملی و تزیین زیبای آن

عکس, آموزش چیز کیک کاراملی و تزیین زیبای آن

برای درست کردن چیز کیک کاراملی شما به بیسکویت پتی‌پور ، پودر دسر کرم کارامل ، پودر ژلاتین، شیر عسل ، پودر قند ، خامه صبحانه و …. به مقادیر زیر دارید. در صورتی که میخواهید مینی‌چیزکیک‌ تک نفره هم درست کنید روی لینک زیر کلیک نمایید :

مینی‌چیزکیک‌ تک نفره

مواد لازم برای درست کردن چیز کیک کاراملی

بیسکویت پتی‌پور ۳ بسته
کره مارگارین ۲۰۰ گرم
پودر دسر کرم کارامل یک بسته
شیر یک لیوان
پودر ژلاتین ۳ قاشق چایخوری
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری
شیر عسلی ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۴/۱ قاشق چایخوری
آب ۶ قاشق غذاخوری
انبه، خلال پسته، پودر گل سرخ به مقدار لازم

بیسکویت‌ها را در یک ظرف مناسب بریزید و با هر وسیله‌ای که راحت هستید، خوب خرد کنید، بهتر است از میکسر استفاده کنید تا خوب ریز و یکدست شوند.کره را در یک ظرف مناسب ریخته و روی بخار کتری ذوب کنید و سپس به بیسکوئیت‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بافت یکدست و نرمی پیدا کند

کف یک قالب کمربندی کاغذ روغنی یا پلاستیک فریزر بیاندازید و مواد را داخل قالب بریزید، سپس به وسیله ته قاشق یا گوشتکوب روی سطح بیسکوئیت‌ها را فشار دهید.وقتی که سطح بیسکوئیت‌ها کاملا فشرده، صاف و یکدست شدند، حالا قالب را به مدت یک ربع در داخل فریزر قرار دهید تا ترکیب کره و بیسکوئیت‌ها سفت و منسجم شود.

در یک ظرف مناسب پودر دسر کارامل را بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید سپس یک لیوان شیر به آن اضافه کنید و با یک قاشق خوب با هم مخلوط کنید.وقتی مایع کاملا یکدست شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و مخلوط را در یک لیوان بریزید و اجازه دهید تا حرارت آن پائین بیاید و به دمای محیط برسد.

حالا پودر ژلاتین را در ظرف دیگری با آب سرد مخلوط کرده و روی بخار کتری بن‌ماری کنید تا کاملا در آب حل شده و مایع، صاف و یکدست شوددر یک ظرف، خامه صبحانه و پنیر ماسکارپونه را با هم ترکیب کنید و با همزن برقی هم بزنید، بعد پودر قند را به مواد اضافه کنید و دوباره با هم مخلوط کنید.موقع درست کردن مواد پنیری، چند بار دور ظرف را با لیسک دورگیری کنید.

به دلخواه خودتان اگر خواستید شیر عسلی را اضافه کنید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند و بافت کاملا یکدست و صافی تشکیل شود.حالا مایع دسر کارامل را طی دو مرحله به ترکیب مواد اضافه کنید و با همزن برقی بزنید، بعد پودر ژلاتین بن‌ماری شده را هم اضافه کنید و تا زمانی که ترکیب یکدست شود، خوب هم بزنید.

مواد کرم پنیری را روی کراست بیسکوئیت بریزید و به مدت ۶ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند و کاملا خودش را بگیرد و آماده شود.حالا قالب چیزکیک کاراملی را از یخچال بیرون بیاورید و به وسیله یک چاقو کیک را از قالب جدا کنید، سپس قالب کمربندی را باز کنید و کیک را از قالب خارج کنید.

چیزکیک کاراملی را در اندازه‌های دلخواه تقسیم کنید و به وسیله چاقو یا ساتور و با زدن ضربه، چند قسمت کنید، چاقو را هرگز روی کیک نکشید چون بافت چیز‌‌کیک کارامل از هم جدا می‌شود.در آخر برش‌های چیزکیک کارامل را در ظرف مناسب قرار دهید و با تکه‌های انبه، پودر پسته و برگ گل سرخ تزئین و سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر