یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

اصلاح طرح لبخند چیست و چگونه است و هزینه ی آن

عکس, اصلاح طرح لبخند چیست و چگونه است و هزینه ی آن

به مجموعه کارهایی که برای زیبایی دندان و لثه و لبها انجام می شود تا ما لبخند زیبایی داشته باشیم اصلاح لبخند میگویند. بسته به اینکه شما این کار را در کدام کلینیک و زیر نظر کدام متخصص انجام دهید ، هم چنین وضعیت بهداشتی دندان، نوع بیمه درمانی و میزان اصلاح بستگی دارد. مشخص است که هر چقدر برای داشتن لبخند زیبا فرآیند درمان پیچیده تر و مدت زمان آن طولانی‌تر شود، قیمت و هزینه درمان طراحی لبخند نیز افزایش می یابد .
روش های اصلاح طرح لبخند را می توان به صورت کلی به ۷ دسته تقسیم کرد.
سفید کردن دندان ، کامپوزیت و باندینگ دندانی ، اصلاح خط لثه ، ونیرهای پرسلاین ، ارتودنسی

کامپوزیت و باندینگ دندانی

اگر دندان شما هم دچار شکستگی شده است و جلوه زشتی به لبخند شما داده است یکی از روش های اصلاح لبخند استفاده از کامپوزیت و باندینگ است. این روش که هزینه معقولی دارد و برای مشکلات جزئی همچون شکستگی و یا لکه دار بودن دندان مناسب است. باندینگ دندان با مواد همرنگ یکی از درمان‌های دندانپزشکی زیبایی است که باعث زیبا شدن دندان‌ها می‌شود. کامپوزیت دندان از موادی همچون سیلیکون دی اکسید یا کوارتز تهیه می‌شود و با رزین سنتزی سختی روی دندان چسبانده (باندینگ) می‌شود. کامپوزیت ها برای پوشاندن لکه‌ها، ترمیم شکستگی‌ها و تغییر رنگ دندان ها، بستن فاصله بین دندانی و پر کردن دندان پوسیده استفاده می شود.

سفید کردن دندان

یکی از روش های سریع و کم هزینه برای اصلاح طرح لبخند، سفید کردن دندان ها می باشد. این روش که با نام بلیچینگ هم شناخته می شود. ماده اصلی سفیدکننده دندانها پر اکسید هیدروژن می باشد که باعث اکسید شدن رنگدانه های رسوب کرده بین هرم های مینایی می شود و باعث می شود که از بین بروند. این ماده به قسمت های زیرین مینا در عاج نفوذ می نماید. دو روش برای سفید کردن دندان ها وجود دارد که از نظر مراحل و هزینه، متفاوت هستند. بیلیچینگ در خانه و بلیچینگ دندان در مطب. بلیچینگ در خانه زمان بر است ولی نتایج آن دوام بیشتری دارد.

اصلاح خط لثه

اگر لبخند شما به گونه ای باشد که مقدار زیادی از لثه شما هنگام لبخند زدن پیدا باشد و نسبت دندان ها به لثه شما هنگام لبخند زدن نا متناسب باشد اصطلاحا لبخند لثه ای دارید و برای ایجاد تناسب می بایست اصلاح خط لثه انجام دهید. انواع لبخند لثه ای به چهار دسته‌ی شدید، پیشرفته ، در حد متوسط و خفیف تقسیم می شوند.

لمینت یا پرسلاین دندان

روکش ونیر پرسلاین یا اصطلاحا لمینت دندان، پوسته‌های نازکی می باشند که از مواد سرامیکی ساخته شده اند و بر روی ناحیه جلوی دندان‌ها قرار می‌گیرند. این روکش‌ها معمولاً دارای ۰٫۵ تا ۰٫۶ میلی‌متر ضخامت می باشند. بدین ترتیب ضخامت این پوسته‌ها در حدود نصف یک سکه و دو برابر پوسته تخم‌مرغ می باشند. از لمینت دندان به منظور اصلاح طرح لبخند استفاده می شود.

ایمپلنت دندان یا کاشت دندان

برای افرادی که دندان هایشان به هر دلیلی از بین رفته است مناسب می باشد و با پر کردن جای خالی دندان می توانید لبخند زیبایی داشته باشید. ایمپلنت دندان یا کاشت دندان در واقع همان پایه های فلزی یا فرم هایی می باشد که طی یک عمل جراحی در استخوان فک و در زیر لثه گذاشته می شود. برای مطالعه مطلب کامل درمورد ایمپلنت دندان و انواع روش های آن مطلب ایمپلنت دندان را مطالعه کنید.

ارتودنسی دندان ها

یکی دیگر از روش های اصلاح طرح لبخند، ارتودنسی کردن دندان ها می باشد. ارتودنسی دندان یک روش برای از بین بردن کجی دندان ، نامرتب بودن و از بین بردن فاصله میان دندان ها می باشد. ارتودنسی کردن دندان ها به ۶ صورت ثابت، متحرک، دیمون، نامرئی، لینگوال، فانکشنال انجام می گیرد. اگر دندان ها در حالت مناسب قرار نگرفته باشند ( اصطلاحا مال اکلوژن ) و یا این که دندان ها وضعیت کجی داشته باشند ممکن است هنگام جویدن و یا گاز گرفتن شما را با مشکل مواجه کند.

ایمپلنت دندان ها یکی دیگر از روش های اصلاح طرح لبخند

ایمپلنت دندان یا کاشت دندان برای افرادی که دندان هایشان به هر دلیلی از بین رفته است مناسب می باشد و با پر کردن جای خالی دندان می توانید لبخند زیبایی داشته باشید. ایمپلنت دندان یا کاشت دندان در واقع همان پایه های فلزی یا فرم هایی می باشد که طی یک عمل جراحی در استخوان فک و در زیر لثه گذاشته می شود. برای مطالعه مطلب کامل درمورد ایمپلنت دندان و انواع روش های آن مطلب ایمپلنت دندان را مطالعه کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر