یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

بستنی حصیری خانگی بی حرف و حدیث درست کن

عکس, بستنی حصیری خانگی بی حرف و حدیث درست کن

برای درست کردن تمام بستنی های خانگی و برای کشدار شدن آن باید از ثعلب استفاده کنید. ثعلب گران نیست و شما می توانید آن را از لوازم قنادی فروشی ها خریداری کنید. نان بستنی حصیری نیز در همان مغازه ها به فروش می رسد. سعی کنید به جای شیرهای پاستوریزه از شیرهای محلی پر چرب استفاده کنید.

مواد لازم 
شیر ۵۰۰ لیتر
شکر ۱۳۰ گرم
ثعلب ۲٫۵ گرم
گلاب ۲ قاشق غذاخوری

نخست شیر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیر بجوشد. حالا ثعلب را به همراه شکر با هم مخلوط می کنیم.زمانی که شیر جوش آمد مخلوط شکر و ثعلب را کم کم به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا درون شیر حل شوند. پس از اضافه کردن تمام مخلوط شکر آنرا به صورت مداوم هم می زنیم تا غلیظ شود.

زمانی که مخلوط شیر به غلظت فرنی نزدیک شد، گلاب را اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. زمانی که کمی از دمای مایه بستنی کاسته شد، آنرا درون یک ظرف مناسب می ریزیم.حالا پودر زعفران را به کاسه اضافه کرد و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم در دمای محیط بماند تا کاملا خنک شود. در ادامه روی ظرف را با درپوش پوشانده و به مدت ۴۵ دقیقه درون فریزر می گذاریم.

پس از گذشت این زمان ظرف را از فریزر خارج کرده با چنگال مخلوط می کنیم، سپس مجددا روی ظرف را پوشانده و به مدت ۴۵ دقیقه دیگر درون فریزر می گذاریم. این مراحل را به مدت ۷ مرتبه مرتب تکرار می کنیم.این کار باعث می شود بستنی حالت یخ زده پیدا نکند و کش دار شود. پس از مرتبه هفتم روی ظرف را پوشانده و به مدت یک شب درون فریزر قرار می دهیم تا کاملا منجمد شود، سپس بین نان حصیری سرو می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر