یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

بهترین لوازم آرایش و آموزش آرایش پوستهای خشک و حساس

پوست شما بسیار خشک و حساس است طوری که وقتی آرایش می کنید صورت شما می سوزد و کرم پودر و پنکک روی آن ترک می زند و اطراف لبها و چشمها پوسته پوسته به نظر می رسد ؟ ایا آرایش مخصوص پوست خود را می دانید ؟ در ادامه با ما همراه شوید تا نکات مفیدی در این خصوص را به شما بگوییم.

البته اگر پوست شما چرب و جوشدار است روی این جمله کلیک کنید. 

افرادی که پوست خشک دارند هنگام استفاده از کرم پودر باید مراقب باشند. در واقع ، کرم پودر مخصوص پوست های خشک زمانی نتایج کامل خود را نشان می دهد که کاملاً روی صورت بخوابد و بعد از یکی دو ساعت پوسته پوسته نشود.معمولا افرادی که پوست خشک دارند در هنگام استفاده از کرم پودر نیز با محدودیت هایی روبه رو هستند و همیشه از پوسته پوسته شدن و ترک خوردن پوست خود شکایت دارند. یکی از روش هایی که می توان هنگام استفاده از کرم پودر روی پوست خشک استفاده کرد زیر پودر مرطوب کننده است، ابتدا می توانید مرطوب کننده بزنید و چند دقیقه منتظر بمانید تا جذب پوست شود و سپس کرم پودر خود را روی آن بمالید. این روش مناسب است ، اما ممکن است ماندگاری کرم کمی کم کند.

عکس, بهترین لوازم آرایش و آموزش آرایش پوستهای خشک و حساس

بهترین برندهای کرم مرطوب کننده برای پوستهای خشک در جهان :

کرم دست و صورت شون با عصاره آووکادو
کرم مرطوب کننده قوی درمالیفت مدل Hydralift Intensive برای پوست خشک
کرم آبرسان و مرطوب کننده روز ژاک آندرل پاریس مدل DAY CREAM
کرم مرطوب کننده کامان مدل Normal برای پوست خشک
کرم مرطوب کننده صورت و دست لافارر مدل Dry Skin
کرم مرطوب کننده مدیلن برای پوست خشک
کرم مرطوب کننده نئودرم مدل Optimal Hydrosense برای پوست خشک

آموزش آرایش پوست خشک
با استفاده از پرایمر پوست را زیرسازی کنید. چون پرایمر سطح پوست را حسابی صاف و نرم می‌کند. در نتیجه مواد آرایشی بدون ماسیدن، روی پوست می‌خوابد.

برای استفاده از پرایمر، مقداری از آن را روی انگشت قرار دهید و روی صورت پخش کنید.از پرایمر مخصوص چشم استفاده کنید. پرایمرهای چشم کمک می‌کنند که خط چشم و سایه چشم به خوبی روی پوست بنشیند و آرایش چشم به راحتی قابل پخش کردن باشد.

علاوه بر این، پرایمر باعث می‌شود که پشت پلک شما با سایر قیمت‌های پوست تان همرنگ و یک‌دست شود.اگر پوست پلک‌تان خشک باشد، ممکن است ملتهب و قرمز به نظر برسد. پرایمر پوست شما را مرطوب می‌کند بدون اینکه باعث چرب شدن پلک‌تان شود.
اگر پوست لب خشکی دارید حتما از بالم لب استفاده کنید، قبل از اینکه از رژ لب استفاده کنید، حتما لب‌های خود را با بالم لب مناسب، مرطوب و چرب کنید.

از کرم پودر مخصوص پوست خشک استفاده کنید، مقداری از کرم پودر را روی پوست قرار دهید. اگر پوست خشک دارید حتما تا به حال پوسته پوسته شدن پوست صورت‌تان را تجربه کرده‌اید. با استفاده از براش به جای انگشت، راحت‌تر و یکنواخت‌تر می‌توانید کرم پودر را رو صورت پخش کنید. براش را محکم روی پوست فشار ندهید. در عوض از حرکات ضربه‌ای و تکرارشونده برای پخش کردن کرم‌پودر استفاده کنید.
از کانسیلرهای مایع یا کرمی برای پوشاندن نواحی زیر چشم استفاده کنید. همچنین برای هر قسمت از صورت که احساس می‌کنید به پوشش بیشتری نیاز دارد، از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر را درست مثل کرم ‌پودر روی صورت پخش کنید. ابتدا کانسیلر را روی پوست بگذارید و با قلموی مخصوص زیر چشم پخش کنید.
از اسپری فیکس کننده استفاده کنید. آن را دور از صورت بگیرید و روی صورت اسپری کنید. اسپری فیکس خواص مرطوب‌‌کنندگی هم دارد. بر خلاف پودر فیکس که باعث جذب رطوبت پوست می‌شود.

برای آرایش چشم ابتدا پرایمر را به اطراف چشم بزنید. با استفاده از پرایمر چشم به راحتی می توانید سایه چشم و سایر مواد آرایشی را روی چشم چخش کنید. بعد از پرایمر، آرایش چشم را مثل همیشه انجام دهید. اگر فکر می‌کنید که پشت پلک شما هنوز خشک است، به جای خط چشم‌های مدادی از خط چشم مایع استفاده کنید.

می‌توانید از سایه چشم‌های کرمی استفاده کنید چون ترکیب کردن آنها از سایه‌های پودری راحت‌تر است.استفاده از رژگونه های مایع یا استیکی برای کسانی که گونه و نواحی اطراف پوست صورتشان خشک است مناسب است. برای استفاده از رژگونه مایع، مقداری از آن را روی گونه بگذارید و با قلموی مخصوص آن را پخش کنید.

بعد از استفاده از کرم پودر، رژ گونه و آرایش چشم ممکن است لب‌هایتان دوباره خشک شوند. مقداری بالم لب روی لب‌ هایتان بزنید. کمی صبر کنید و بعد رژ لب بزنید. سعی کنید که از رژلب‌ های مات یا رژلب‌ هایی که طولانی‌ مدت هستند، استفاده نکنید.

اگر قصد دارید از رژ لب مات استفاده کنید، برای اینکه از خشکی آن بکاهید از بالم لب یا وازلین روی آن استفاده کنید. برای این کار مقداری از بالم لب یا وازلین را با نوک انگشت روی لب بزنید. با این کار، لب‌ هایتان مرطوب‌ تر می‌ شوند. در انتها اگر فکر می‌ کنید صورت‌ تان هنوز خشک و بی‌روح به نظر می‌ رسد با استفاده از هایلایترهای مایع، به چهره‌تان طراوت بدهید. برای زدن هایلایتر روی پوست می‌ توانید از نوک انگشتان‌ تان استفاده کنید.البته استفاده از هایلایتر، خشکی پوست‌ تان را کم‌تر نمی‌ کند ولی باعث می‌ شود که ظاهری باطراوت‌ تر و سالم‌ تر داشته باشد.​

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر