یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

صورت پر از جوش و چرب را چگونه آرایش کنیم

عکس, صورت پر از جوش و چرب را چگونه آرایش کنیم

پوست چرب و جوشدار آرایش مخصوص خودش را دارد تا آرایش روی صورت به هم نریزد و صورت زیبا و بی جوش دیده شود. اگر پوست شما چرب است زمان خریدن لوازم آرایش روی این موضوع تاکید کنید و لوازمی را خریداری کنید که اصلا چربی نداشته باشند. هم چنین بخاطر اینکه پوستهای چرب مستعد جوش هستند و معمولا جوش روی صورت زیاد است یا به سادگی زده می شود ، بهتر است بجای مرطوب کننده ها از لوسیون های سبک استفاده گردد.

همچنین بایستی از کرم پودرهایی که روی آن از واژه نون کامدژنیک (Non-Comedegenic) بکار رفته استفاده شود و بهتر است پاک کننده هایی که برای پوست های جوش دار استفاده می شود دارای ترکیبات اسید سالیسیلیک یا بنزول پروکساید باشد. از مواد الکل دار نبایستی استفاده شود چون باعث تشدید قرمزی جوش ها می شود. همچنین از ماسک های لایه بردار و الکل دار نبایستی استفاده شود.

افراد دارای پوست چرب نباید از رژ لب های چرب استفاده نمایند زیرا باعث می شوند پوست چرب تر به نظر برسد. برای جلوگیری از چرب به نظر رسیدن پوست از رژ لب های مات استفاده کنید و در پایان روی آن پنکک بزنید.

اگر پوست شما چرب است هنگام خرید کرم پودر حتما به لیبل آن دقت کنید که روی آن کلمه (Oil Free) یا (Matt) نوشته شده باشد. در غیر این صورت نه تنها براقی پوست شما را تشدید می‌کند بلکه باید خودتان را برای زدن جوش‌های بد‌تر آماده کنید.

کرم پودرهای مایع یا جامد با بیس آب و پنکیک‌های خشک انتخاب خوبی برای استفاده روزمره شما است. در صورتی که پوستتان نیاز به یک پوشش قوی‌تر دارد قبل از زدن کرم مایع با یک پد مرطوب یک لایه از فون خشک (آکوا) روی پوستتان بزنید.رای زدن کرم پودر از فرچه مخصوص این کار استفاده کنید تا بتوانید منافذ پوستی را نیز پوشانده و مدت ماندگاری آرایش را نیز طولانی تر کنید.

افراد دارای پوست چرب برای ماندگاری بیشتر رژگونه خود باید از فرچه بزرگی استفاده کرده و از رژ گونه های پودری استفاده نمایند.

افراد دارای پوست چرب باید به جای استفاده از سایه های مایع از سایه های پودری استفاده کنند.

آرایش پاک کن برای پوست های چرب
قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید زیرا پاک نکردن آرایشتان سبب می شود منافذ پوستی شما در طول شب بسته شده و با تولید چربی بیشتر احتمال زدن جوش و یا آکنه افزایش می یابد.

نکته ای که در مورد صورت های جوش دار حتما بایستی به آن دقت کرد این است که قبل از خواب حتما آرایش صورتتان را پاک کنید چون در غیر این صورت جوش های شما تشدید پیدا خواهد کرد. قبل از خواب بهتر است از یک مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. مالیدن کرم ضد چروک قبل از خواب برای صورت های جوش دار مفید است.

آرایش پاک کن های فومی حالت کفی دارند و برای پاک کردن لایه های غلیظ آرایش از آن ها استفاده میشود. این نوع آرایش پاک کن برای پوست های چرب و جوش دار مناسب اند، کسانی که دارای پوست خشک و حساس هستند سراغ این شیر پاک کن نروید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر