یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

تابه استیل و زودپز سوخته را تمیز و براق کنید

عکس, تابه استیل و زودپز سوخته را تمیز و براق کنید

تابه استیل یا زودپر استیل شما کاملا سوخته و میخواهید آن را تمیز و براق کنید ؟ پس با این آموزش در یاس فان همراه شوید.

تابه را با آب گرم و مقداری مایع ظرفشویی پر کنید. سپس کمی پودر صابون درون تابه ریخته و روی شعله گاز قرار دهید.تابه را برای ۱۵ دقیقه بجوشانید تا قسمت های سوخته از کف تابه جدا شوند.هنگامی که تمام سوختگی ها جدا شد ، تابه را خالی کرده و با یک پد تمیز آن را کامل بشویید.می توانید در انتها از تمیز کننده مخصوص ظروف استیل استفاده کنید. در هنگام جوشیدن بهتر است شعله گاز بسیار ملایم باشد تا تمام سوختگی از سطح تابه کنده شود.

برای تمیز کردن زود پز سوخته :

در صورتی که غذا به قسمت داخل آنها چسبیده، به هیچ وجه از سیم ظرفشویی استفاده نکنید و سعی کنید بعد از سرد شدن ظرف با پارچه‌ای تمیز و نمناک جرم ها را از بین ببرید. مراقب باشید زمانی که زودپز شما داغ است آنرا درون آب فرو نبرید، چون این موضوع باعث خراب شدن بدنه زود پز شما خواهد شد.

بهترین مواد برای تمیز و سفید کردن داخل و بیرون کردن زود پز استیل آب گرم و صابون است. اما در صورتی که مجبور به استفاده از سایر موارد پاک کننده و شوینده شدید باید به یاد داشته باشید که این مواد هیچگاه نباید با زودپز شما به صورت مستقیم تماس پیدا کنند.سفید کردن داخل این زود پز ها بسیار ساده می باشد و کافیست ابتدا بگذارید که لکه مورد نظرتان به آرامی خیس بخورد و بعد با اسفنج، آب و صابون قسمت مورد نظر خود را تمیز کنید.در ضمن تمیزکاری قسمت بیرونی این زودپزها نیز بسیار مهم است و در صورتی که به درستی انجام نشود، دفعات بعد در زمان استفاده، نمیتواند حرارت را به صورت یکدست وارد غذا کند.

اولین کاری که برای جلوگیری از سیاه شدن داخل این زودپز ها میتوانید انجام دهید این است که در اولین استفاده ظرف را پر از آب کرده و چند قاشق سرکه به آن اضافه کنید، در مرحله بعد زود پز را روی شعله قرار دهید تا آب و سرکه درون آن به مدت چند دقیقه بجوشد؛این کار باعث میشود که زودپزی که از جنس روی می باشد هرگز سیاه نشود.

در صورتی که شما قبلا این کار را انجام نداده‌اید و الان با مشکل سیاه شدن زودپز مواجه شدید باید با استفاده از آب، صابون و سیم ظرفشویی کثیفی های داخل زودپز را از بین ببرید.ممکن است در مواردی مشاهده کنید که بعد از استفاده از این زودپز ها قسمت داخلی آنها سیاه شده است، برای حل این مشکل شما کافیست ظرف خالی را روی شعله ملایم بگذارید تا این سیاهی ها بسوزند و به صورت دود از زودپز شما خارج شوند.البته این نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید که به هیچ وجه تا قبل از سرد نشدن زود پز به آن آب نپاشید، چون این کار میتواند باعث سوراخ شدن زودپز شود.

چگونه داخل و بیرون زودپز را سفید کنیم؟

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر