یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

ترفندهای رستورانی شدن جوجه کباب

عکس, ترفندهای رستورانی شدن جوجه کباب

شاید درست کردن جوجه کباب کار ساده ای باشد اما ترفندهایی دارد که می تواند طعم و بو و ظاهر آن را بسیار حرفه ای و دلچسب کند. در این پست از یاس فان به آموزش این ترفندها می پردازیم.

*بعضی افراد پیاز را رنده می کنند تا تکه های جوجه را خوب بپوشاند. برخی هم پیاز را داخل خرد کن یا بلندر له می کنند تا جوجه ها حسابی مزه بگیرند.اگر پیاز له یا رنده شود به تکه های جوجه می چسبد و جدا نمی شود. بعد که روی حرارت کباب  می کنید این پیاز ها سریع می سوزد و گمان می کنید رنگ جوجه عوض شده و پخت آن کافی است.

*آب‌ لیمو و نمک جوجه را سفت می کند. حذف آن هم جوجه را بی مزه می کند. برس کشیدن ترکیب آب‌ لیمو و نمک به جوجه نیم پز شده هم به اندازه کافی به آن طعم و مزه نمی دهد و باید همراه این مواد بماند تا طعم بگیرد.

*یک جوجه کباب اصل و حرفه ای حتما مقدار زیادی زعفران دارد.

*کره به این دلیل که در اثر سرما سفت می شود حتی اگر آن را ذوب کنید باز چون جوجه ها سردند سفت می شود و جوجه ها خوب پوشانده نمی شود و در اثر تماس با آب لیمو و نمک سفت می شود. اما در آخر می توانید برای عطر و طعم بیشتر به جوجه ها یک  قاشق غذا خوری کره ذوب شده اضافه کنید.

*مرغ ذاتا بوی خاصی دارد که مطلوب نیست. این بو به میزان قابل توجهی با پیاز و زعفران گرفته می شود اما اضافه کردن دیگر ادویه جات هم به رفع بوی بد مرغ و بهتر شدن طعم و بوی آن کمک شایانی می کند. این مورد کاملا سلیقه ای است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر