یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تمام بیماری هایی که با افسردگی به بدن حمله می کند

عکس, تمام بیماری هایی که با افسردگی به بدن حمله می کند

افسردگی فقط یک بیماری روحی نیست اگر شما به درمان آن بی توجه باشید انواع بیماری ها در بدن شما شکل می گیرد . پس حتما باید افسردگی را در مراحل اولیه با مراجعه به روان شناس ، روانش پزشک یا با ورزش و اضلاح برنامه غذایی و سبک زندگی درمان کرد. افراد مبتلا به افسردگی ممکن است از پزشک خود شکایت کنند تا از درد مبهمی رنج می‌برند، مانند درد در مفاصل، پا‌ها یا کمر. در حالی‌که فرد قطعاً می‌تواند در نتیجه درد افسرده شود، بسیار ممکن است که درد و مشکلات روحی آنها نیز ناشی از همین دلیل باشد: اختلال در تنظیم انتقال‌دهنده‌های عصبی سروتونین و نور اپی نفرین.در بیمارانی که درد را به‌عنوان یک نشانه افسردگی تجربه می‌کنند، دارو‌های ضد افسردگی که از بازجذب این دو مولکول مهم در مغز تأثیر می‌گذارند، بهترین انتخاب درمان خواهد بود.

علائم شایع افسردگی را بشناسید و اگر بیش از دو هفته طول کشید درمان کشید :

* احساس ناراحتی و تهی بودن

* از دست دادن لذت فعالیت‌هایی که در گذشته لذت بخش بود

*خواب بیش از حد کم و بیش از حد زیاد

* کاهش وزن ناخواسته یا بالعکس، افزایش اشتها

*هیجان جسمی یا احساس کند بودن

*انرژی کم یا خستگی

* احساس بی ارزش بودن یا گناه

* تمرکز بر روی مشکلات تمرکز یا تصمیم گیری

*افکار سرزده از مرگ یا خودکشی

***عوارض افسردگی برای بدن ***

خستگی در افراد مبتلا به افسردگی:زمانی که افراد دچار افسردگی می‌شوند، ممکن است احساس کنند که فقط می‌خواهند استراحت می‌کنند، مهم نیست که چقدر می‌خوابند. ممکن است بیدار شدن در صبح، دشوار باشد و حتی ساده‌ترین کارهای روزانه مانند حمام رفتن، سخت باشد.

افزایش و کاهش وزن از عوارض افسردگی حاد:افراد مبتلا به افسردگی ممکن است تغییرات اشتها را تجربه کنند که می‌تواند باعث کاهش ناگهانی وزن و یا افزایش وزن شود. متخصصان پزشکی با بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله دیابت و بیماری‌های قلبی همراه هستند. وزن کم می‌تواند به قلب آسیب برساند، باروری را تحت تأثیر قرار دهد و باعث خستگی شود.

درد‌های مزمن از عوارض افسردگی حاد:افراد مبتلا به افسردگی ممکن است درد یا درد غیر قابل توضیحی، از جمله درد مفاصل، تحریک سینه و سردرد را تجربه کنند. علائم افسردگی به دلیل درد مزمن می‌توانند بدتر شوند.

 بیماری‌های قلبی یکی از عوارض افسردگی حاد:افسردگی می‌تواند انگیزه فرد را کاهش دهد تا انتخاب‌های سبک زندگی مثبتی داشته باشد. ریسک بیماری قلبی آنها زمانی افزایش می‌یابد که برنامه غذایی ضعیف و سبک زندگی غیر متحرک داشته باشند. افسردگی نیز می‌تواند عامل خطر مستقلی برای مشکلات سلامتی قلبی باشد و بر اساس تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۱۵، یکی از پنج تن مبتلا به نارسایی قلبی یا بیماری عروق کرونر، دچار افسردگی شده است.

احتمال ایجاد التهاب در افراد مبتلا به افسردگی:تحقیقات نشان می‌دهند که استرس مزمن و افسردگی به التهاب مرتبط هستند و ممکن است سیستم ایمنی را تغییر دهند. تحقیقات دیگر حاکی از آن است که افسردگی می‌تواند ناشی از التهاب مزمن باشد. افراد مبتلا به افسردگی بیشتر احتمال دارد که شرایط التهابی یا اختلالات خود ایمنی نظیر سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، دیابت نوع ۲ و ورم مفاصل داشته باشند.با این حال، مشخص نیست که افسردگی باعث التهاب مزمن یا باعث می‌شود فرد دچار افسردگی شود. تحقیقات بیشتری، جهت درک ارتباط بین این دو مورد نیاز است.

 بدتر شدن شرایط مزمن سلامتی:افرادی که در حال حاضر یک وضعیت مزمن مربوط به سلامت دارند، در صورتی که دچار افسردگی شوند، وضعیت بدتری خواهند داشت. بیماری‌های مزمن در حال حاضر احساس انزوا یا استرس می‌کنند و افسردگی ممکن است این احساسات را تشدید کند. فرد مبتلا به افسردگی نیز ممکن است برای دنبال کردن برنامه درمان یک بیماری مزمن باشد که این بیماری می‌تواند علائم را بدتر کند.افرادی که افسردگی را تجربه می‌کنند و یک بیماری مزمن دارند، باید درباره استراتژی‌های پرداختن به هر دو شرایط با پزشک صحبت کنند، حفظ سلامت روانی ممکن است سلامت جسمی را بهبود بخشد و شرایط مزمن را برای مدیریت آسان‌تر کند.

 مشکل در خواب از عوارض افسردگی حاد:افراد مبتلا به افسردگی ممکن است بی خوابی یا مشکل خواب را تجربه کنند. این وضعیت می‌تواند باعث شود آنها احساس خستگی کنند و مدیریت سلامت جسمی و روانی را دشوار سازند.پزشکان، محرومیت از خواب را با مشکلات سلامتی پیوند می‌دهند. به‌مشابه، تحقیقات مربوط به محرومیت از خواب بلند مدت با فشار خون بالا، دیابت، مسائل مرتبط با وزن و برخی از انواع سرطان است.

 مشکلات گوارشی از عوارض افسردگی:افراد مبتلا به افسردگی اغلب مشکلات معده و گوارش نظیر اسهال، استفراغ، تهوع و یبوست را گزارش می‌کنند. برخی افراد مبتلا به افسردگی دارای شرایط مزمن از جمله آی بی اس هستند.

سیستم عصبی مرکزی:افسردگی می‌تواند باعث ایجاد علائم زیادی در سیستم عصبی مرکزی شود که بسیاری از آن‌ها حذف یا نادیده گرفتن آن‌ها آسان است.

خطرات افسردگی حاد در کودکان

– دل درد

– گرفتگی

– یبوست

– سوء تغذیه

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر