یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

خوراکی های رژیمی و کم کالری را بشناس

عکس, خوراکی های رژیمی و کم کالری را بشناس

همانطور که می دانید مصرف سبزیجات خام یک رژیم غذایی هوشمندانه است اما همیشه مصرف خام مواد ممکن نیست. هویج بسیار کم کالری است و یک عدد هویج خام متوسط تقریبا ۲ گرم فیبر دارد.

آلوها حاوی ترکیباتی هستند که می‌توانند در سلول‌ها به خوبی کار کند و از بروز بیماری‌ها و پیری زودرس پیشگیری نمایند. این مواد همچنین خاصیت ضد چاقی و ضد دیابتی دارد. آلو تنها ۲۷ کالری دارد پس می‌توانید از آن به مقدار مناسب استفاده کنید.

آناناس حاوی مقدار مناسبی از ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و آنزیم های مختلف است که آن را به یک ضد التهاب قوی تبدیل کرده است. شما می‌توانید یک دوم پیمانه از آن را در هفته مصرف کنید.

زیتون سرشار از مواد مغذی است. شما می‌توانید آن را به سالاد و سایر مواد غذایی خود اضافه کنید. این ماده ارزشمند حاوی اسیدهای چرب تک غیر اشباعی است که از بروز بیمار قلبی و سکته پیشگیری می‌کند.

منظور از ژلاتین، مواردی نیست که سرشار از قند و خامه هستند. ژلاتین‌های عاری از شکر تنها ۲۵ کالری دارد و می‌تواند برای بدن بسیار مفید باشد.

طالبی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است و همین امر موجب شده که بهترین ماده غذایی برای مبارزه با بیماری‌های مختلف باشد. طالبی حاوی ویتامین‌ها ومواد معدنی مختلفی است که می‌تواند از بروز مشکلات چشمی جلوگیری کند.

حمص می‌تواند طعم و پروتئین مورد نیاز برای غذاهای گیاهی را تامین کند بدون اینکه کالری اضافی به آن بیفزاید. فیبر و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن نیز مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. فقط سعی کنید تعادل را در مصرف آن نگه دارید.

گوجه فرنگی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان، پوکی استخوان و بیماری قلبی را کاهش دهد. سعی کنید از گوجه فرنگی ارگانیک استفاده کنید. سپس آن را برش دهید و مصرف نمایید.

پنیر پارمسان دارای کلسیم بیشتری نسبت به سایر پنیرهاست و سرشار از پروتئین است. کلسیم و پروتئین هر دو به سوخت و ساز چربی کمک می‌کنند. فقط باید مقدار مصرف را متعادل نگه دارید. دو قاشق غذاخوری از پنیر پارمسان تقریبا ۴۲ کالری دارد و می‌تواند نیاز روزانه شما را برآورده کند.

بحث در مورد مزایای تخم مرغ به سال‌های قبل بر می‌گردد. با اینحال، یک حقیقت در مورد تخم مرغ وجود دارد و آن هم این است که سفیده آن تنها ۲۰ کالری دارد. به همراه پروتئینی که تخم مرغ فراهم می‌کند، می‌توان از آن به عنوان یک کاهش دهنده وزن استفاده کرد.

همانطور که می‌دانید تنوع کلم‌ها بسیار زیاد است و هر کدام از آن‌ها نیز دارای مزایای بسیاری برای سلامتی انسان هستند.شما می‌توانید کلم‌های مختلف را بپزید و از مزایای آن بهره مند شوید. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که کلم پخته بیشتر از کلم خام دارای خاصیت ضد سرطانی است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر