یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

خوشمزه ترین روش پختن پاستا جامبو شلز

عکس, خوشمزه ترین روش پختن پاستا جامبو شلز

پاستا جامبو را می توانید از سوپر مارکتها یا فروشگاه های بزرگ تهیه کنید عکس آن را در تصویر زیر برای شما قرار داده ایم. این غذا را می توانید بدون فر نیز درست کنید.

عکس, خوشمزه ترین روش پختن پاستا جامبو شلز

برای درست کردن این غذا شما بر خلاف پاستاهای دیگر که با گوشت چرخ شده درست می شوند به مرغ نیاز دارید. پنیر خامه ای و پنیر پیتزا دو ماده ی خوشمزه کننده این غذا هستند. برای پختن این غذا به مواد زیر نیاز دارید :

پنیر خامه ای ۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا به مقدار کافی
فیله مرغ ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
پاستا جامبو ½ بسته
قارچ ۶ عدد
اسفناج ۲۰۰ گرم
کره ۲۵ گرم
آرد گندم ۲ قاشق غذاخوری
شیر سرد ۲ لیوان
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
پودر آویشن و پودر سیر به مقدار کافی

نخست پیاز را نگینی خرد می کنیم، سپس تابه را روی حرارت متوسط گذاشته و درون آن مقداری روغن می ریزیم تا داغ شود. حالا پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.فیله مرغ را به صورت نواری برش داده و هنگامی که پیاز طلایی رنگ شد به تابه اضافه می کنیم، سپس حرارت را کمی زیاد می کنیم تا فیله ها آب نیندازند و در مدت زمان ۵ الی ۶ دقیقه به خوبی سرخ می کنیم.

حالا قارچ و اسفناج را که از قبل شسته ایم خرد می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن، پودر سیر و پنیر خامه ای به تابه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم. به سراغ درست کردن سس بشامل می رویم، برای این منظور کره را درون یک شیر جوش ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ذوب شود. در ادامه آرد را به شیر جوش اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

زمانی که بوی خامی آرد گرفته شد، شیر سرد را کم کم به شیر جوش اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا گلوله های آرد باز شده و سس به غلظت فرنی نزدیک شود، سپس از روی حرارت کنار می گذاریم.یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب به نقطه جوش برسد، سپس فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

جامبو شلز را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه بپزد تا نرم شوند. در ادامه درون ظرف مورد نظرمان سس بشامل را می ریزیم، سپس پاستا را از روی حرارت برداشته و آبکش می کنیم.درون هر کدام از جامبوها را با مواد میانی که آماده کرده ایم پر می کنیم و درون ظرفی که سس بشامل ریخته ایم می چینیم، سپس روی آنها را با پنیر پیتزا می پوشانیم و در فر از قبل گرم شده قرار می دهیم.

در صورت نبود فر می توانیم روی حرارت گذاشته و تنها تفاوتش این است که روی پنیر پیتزا طلایی نمی شود. زمانی که روی پنیر پیتزا طلایی شد، ظرف را از فر خارج می کنیم و به همراه سس سرو می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر