یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش ترشی اسپانیایی با زیتون

عکس, آموزش ترشی اسپانیایی با زیتون

برای درست کردن این ترشی شما نیاز به زیتون بدون هسته ، فلفل دلمه ای های رنگی و تازه ، موسیر تازه ، هویج ، ذرت کنسرو شده شیرین ، سرکه انگور سفید ، نمک و شکر و ادویه دارید.

موسیر تازه یا خشک ۲ عدد
سرکه ۱٫۵ – ۲ لیوان
روغن زیتون ⅓ لیوان
نمک ۱ قاشق چایخوری
شکر ۱ قاشق مرباخوری
زیتون بی هسته ۱٫۵ لیوان
ذرت کنسروی ۱ لیوان
هویج ۲ عدد
فلفل دلمه ای رنگی ۲ عدد
فلفل سیاه و فلفل قرمز هر کدام ½ قاشق چایخوری
پاپریکا و پودر تخم گشنیز هر کدام ½ قاشق چایخوری
سیاه دانه و آویشن هر کدام ½ قاشق چایخوری

هویج ها را پوست می گیریم، سپس به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم. در ادامه هویج خرد شده را به همراه ۱ لیوان آب درون یک قابلمه کوچک می ریزیم.قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا هویج به مدت ۲۰ دقیقه نیمپز شود، سپس آنرا روی دستمال پهن می کنیم تا خشک شود. در ادامه زیتون ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و روی دستمال خشک می چینیم.

فلفل دلمه ای ها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه ذرت کنسروی روی دستمال می چینیم تا رطوبت شان گرفته شود. موسیر را هم به صورت نگینی خرد کرده و روی دستمال قرار می دهیم.پس از اینکه رطوبت همه مواد گرفته شد، آنها را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم. در ادامه شکر، نمک و سرکه را درون یک ظرف بزرگ می ریزیم و به خوبی با هم ترکیب می کنیم.

روغن زیتون را به همراه فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا، پودر تخم گشنیز، سیاه دانه و آویشن به ظرف حاوی سرکه اضافه کرده و مواد را ترکیب می کنیم، سپس مواد ترشی را به ظرف می افزاییم.مواد را به خوبی ترکیب می کنیم، سپس ترشی را درون ظرف های شیشه ای درب دار می ریزیم. در ادامه روی مواد را با محلول سرکه و روغن زیتون پر می کنیم، سپس به مدت یک هفته در یخچال قرار می دهم تا ترشی آماده مصرف شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر