یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

درمان فوری جوشهای بهاری و عید

عکس, درمان فوری جوشهای بهاری و عید

معمولا با شروع فصل بهار افرادی که پوست حساسی دارند یا ذچار آلرژی فصلی هستند به دلیل خارش  پوست دچار جوش می شوند. هم چنین در عید که هم زمان با شروع بهار است این جوشها در افراد با طبع گرم تشدید می شود. راه درمان سنتی و خانگی افزایش جوشهای صورت و بدن در فصل بهار چیست ؟

در این پست از یاس فان نسخه طب سنتی برای درمان این جوشها را برای شما عزیزان قرار داده ایم که بهتر است برای رهایی از این جوشها تمامی موارد ذکر شده را رعایت کنید 🙁 در انتها آموزش چند ماسک خانگی موثر نیز قرار داده شده است )

نوشیدن ماءالشعیر طبی

کم کردن مصرف مواد غذایی مولد خون مانند گوشتها و شیرینی ها

پرهیزاز مصرف زیاد مواد گرم ، تلخ ، تند ، شور ، وتیز مانند تنقلات (آجیل های شور،گردو) وادویه تند (فلفل ،دارچین ،زنجبیل، میخک و خردل

نوشیدن شربتهایی مانند شربت نارنج ، شربت لیمو ، شربت عناب ، شربت سکنجبین، شربت زرشک ، ر ب انار یا عرق کاسنی شاهتره ، عرق خرفه

مصرف مواد غذایی سبک مانند آش ها با چاشنی تمرهندی یا رب انار یا آلو یا سوپ جو به جای خورشت ها

ماسک اول : ماسک جو دو سر و ماست چکیده

مواد لازم
یک سوم فنجان جو دوسر ………. یک دوم فنجان آب داغ ………یک قاشق غذاخوری عسل

یک تا ۲ قاشق غذاخوری ماست چکیده شیرین نشده

آب را به جو اضافه کنید و به مدت چند دقیقه هم بزنید تا کاملا باز شود. عسل و ماست را به آن اضافه کنید و در مخلوط کن قرار دهید تا به خوبی مخلوط شود. ماسک را روی صورت قراردهید و ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک دوم :ماسک آووکادو و عسل

موادلازم :
آووکادو کاملا رسیده: نصف یک عدد ………….عسل: ۲ قاشق غذا‌خوری ………روغن نارگیل: نصف قاشق چای‌خوری

با کمک یک قاشق غذا‌خوری، گوشت داخل آووکادو را خارج کنید. سپس با استفاده از یک چنگال، آن را کاملا له کنید. بعد از این که خوب هم زدید آن را روی صورت خود بمالید. دقت داشته باشید ماسک با ناحیه اطراف چشم‌تان برخورد نداشته باشد. ماسک باید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند. بعد از سپری شدن مدت زمان لازم، آن را با یک دستمال نرم از روی صورت‌تان پاک و پوست خود را با آب‌ولرم آب کشی کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر