یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان های دارویی و سنتی زگیل آبکی

عکس, درمان های دارویی و سنتی زگیل آبکی

زگیل آبکی که نام علمی آن مولوسکوم کنتاژیوزوم است یک نوع عفونت ویروسی روی پوست است. این بیماری ممکن است به خودی خود درمان شود یا شدت بگیرد. در بیماران مبتلا به آتوپی تعداد ضایعات پوستی بیشتر است و راحتتر منتقل و پخش می‌شوند. در این پست داروهای درمان زگیل ابدار و درمان های خانگی آن را برای شما قرار داده ایم.

درمان های دارویی و پزشکی :

کانتاریدین ۷٪
کانتاریدین درمان مؤثر و بدون عارضه‌ای است. یک قطره کوچک از کانتاریدین ۷٪ را روی ضایعه می‌اندازند و دقت می‌کنند که روی پوست سالم اطراف ضایعه مالیده نشود. درد، سوزش، سرخی و خارش گذرا ممکن است که به وجود آید اما عفونت باکتریایی ثانویه ایجاد نخواهد شد. ضایعات تاول می‌زنند و بدون بافت جوشگاه (اِسکار) پاک می‌شوند. البته ممکن است ضایعات مولوسکومی تازه در همان محل تاول کانتاریدین ظاهر شوند. یک روش دیگر استفاده از کانتاریدین یا وروزول (که قویتر است) روی ضایعه و پوشاندن آن با نوار چسب طی یک روز است. تاول کوچک ایجاد شده تا زمانی که از بین برود با پُلی اُسپرینپوشانده می‌شود.

کرم ایمی کیمود ۵٪

  در مردان ۹ تا ۲۷، سه بار در روز، تا ۵ روز متوالی در یک هفته که ۴ هفته ادامه داشته باشد در ۸۰ درصد مواقع مؤثر بوده‌است.

اگر در کودکان کرم را یکروز در میان یا یک بار در روز بکار ببرند باعث کاهش التهاب در محل مالیدن کرم خواهد شد.

در کودکانی که حدوداً ۷ سال دارند کرم را هرشب تا ۴ هفته استفاده می‌کنند

. عوارض جانبی محدود به محل مالیدن کرم است و سیستمیک نیست (در تمام بدن بروز نمی‌کند). ایمی کیمود در بیماران مبتلا به HIV-1 بسیار مؤثر بوده‌است و در ناحیه تناسلی بیماران با دستگاه دفاعی عادی هم بکار می‌رود.

سایمتیدین خوراکی
کودکان مبتلا با یک دوره ۲ ماهه از سایمتیدین خوراکی، ۴۰ میلیگرم بر کیلوگرم در روز (۴۰ mg/kg/day) درمان شدند. بغیر از سه نفر تمام کودکانی که درمان را کامل کردند بهبودی کامل از کل ضایعات پیدا کردند. هیچ عارضه جانبی مشاهده نشد. در مقایسه بیماران آتوپیک و غیر آتوپیک، بیماران آتوپیک پاسخ بهتری به سایمتیدین دادند.گزارش‌های دیگر اظهار نموده‌اند که شواهد قطعی به نفع مؤثر بودن سایمتیدین خوراکی وجود ندارد

هیدروکسید پتاسیم
محلول آبی پتاسیم هیدروکسید (KOH) ده درصد، دو بار در روز روی هر ضایعه مالیده می‌شود. این کار را تا ایجاد التهاب زخم و زخمی شدن سطح ضایعه ادامه می‌دهند. طی یک دوره متوسط ۳۰ روزه ٬از ۳۵ کودکی که در آزمایش شرکت داشتند، ۳۲ نفر بهبودی کامل پیدا کردند. جوشگاه هیپرتروفیک در یک بیمار و تغییرات رنگدانه‌ای در ۹ نفر دیگر مشاهده شد. [۷]

لیزر
درمان مولوسکوم کانتوژیوزوم با لیزر رنگی با طول موج ۵۸۵ نانومتر مؤثر، قابل تحمل و سریع است.[۷]

درمان های سنتی و خانگی :

سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان خانگی عمومی است، اگر چه تحقیقات کمی برای تایید اثربخشی آن وجود دارد.

از یک پنبه تمیز برای استفاده از سرکه سیب خام (ACV) به مناطقی از پوست که خارش دارید و یا زگیل آبکی ایجاد شده، استفاده کنید.

این درمان خانگی باید چندین ساعت بر روی پوست به صورت باندبسته باقی بماند.

افرادی که پوستی حساس دارند ممکن است مایل باشند قبل از اعمال آن، ACV را با کمی آب رقیق کنند. اگر اعمال سرکه سیب بر روی پوست باعث ایجاد هر گونه تحریک شد، بلافاصله آن را برداشته و پوست را به آرامی شستشو دهید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب است که خواص ضد التهابی دارد. این روغن پوست را می پوشاند و مانع از خشک شدن آن می شود. بعضی از افراد مبتلا به مولوسکوم کانتوژیوزوم پس از اعمال روغن نارگیل خالص شاهد بهبود و تسکین زگیل ها هستند.

مردم می توانند روزی یک بار برای این شرایط پوستی از روغن نارگیل استفاده کنند. این کار می تواند به ویژه برای اعمال روغن پس از حمام بلغور جو دو سر و یا مخلوط کردن آن با یک روغن ضروری مفید باشد.

حمام بلغور جو دوسر کلوئیدی

یک حمام با بلغور جو دو سر می تواند به طور موثر علائم بسیاری از بیماری های پوستی را تسکین دهد.

بلغور حاوی اسیدهای چرب است که التهاب پوست را کاهش می دهد.

مردم می توانند بلغور جو دو سر را از داروخانه یا عطاری تهیه کنند. همچنین اگر بخواهند می توانند خودشان آن را درست کنند، طریقه درست کردن آن به این صورت است که جو دو سر را تا وقتی که پودر شود آسیاب کنند.

برای ایجاد یک حمام بلغور جو دوسر، یک فنجان بلغور جو دوسر را به یک وان آب ولرم اضافه کنید.

خودتان را ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در این وان خیس کنید.

روغن درخت چای و ید

روغن درخت چای خاصیت ضد عفونی کننده دارد و می تواند خارش و التهاب پوست را تسکین دهد.

ید به کشتن میکروب ها در پوست کمک می کند و مردم از آن برای درمان انواع ناراحتی های پوستی استفاده می کنند.

یک مطالعه ۲۰۱۲ از کودکان مبتلا به مولوسکوم کانتوژیوزوم گزارش داد که اکثر کسانی که از ترکیب روغن درخت چای و ید استفاده کرده بودند شاهد کاهش بیش از ۹۰ درصد آسیب های پوستی بودند. آن ها بعد از استعمال دو بار در روز به مدت ۳۰ روز به این نتایج دست یافتند.

از آنجا که روغن درخت چای می تواند موجب واکنش پوستی در برخی افراد شود، بهتر است قبل از اعمال آن بر روی ناحیه مورد نظر، آن را به یک ناحیه بزرگ تر از پوست آزمایش کنید. اگر ۲۴ ساعت بدون هیچ واکنشی بگذرد، استفاده از آن بی خطر است. دقت کنید، هرگز روغن درخت چای را نخورید.

روغن لیمو مارتل استرالیایی

روغن لیمو مارتل استرالیایی یکی دیگر از روغن های ضروری است که به طور موثر می تواند مولوسکوم کانتوژیوزوم را درمان کند.

نتایج یک مطالعه کوچک در کودکان مبتلا به این شرایط نشان می دهد که استفاده از یک محلول ۱۰ درصدی از این روغن یک مرتبه در روز به مدت ۲۱ روز می تواند ضایعات را تا بیش از ۹۰ درصد کاهش دهد.

سایر روغن های اسانس

روغن های ضروری دیگری که دارای خواص ضد ویروس هستند، می توانند خارش، سوزن سوزن شدن و ظاهر شدن برآمدگی ها و زگیل های پوستی را کاهش دهد.

این موارد عبارتند از:

روغن درخت همیشه سبز گرمسیری (Neem)

اوکالیپتوس

آویشن

روغن اسطوخدوس

روغن پونه کوهی

چند قطره از این روغن ها را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل یا جوجوبا ترکیب کنید. برای یک رقیق سازی ۲ درصد، ۱۲ قطره روغن اسانس را با یک اونس روغن حامل مخلوط کنید و یک یا دوبار در روز بر روی پوست استعمال کنید.

مهم است که همیشه قبل از استفاده از هر نوع روغن اسانس انتخابی، یک تست بر روی قسمتی از پوست انجام دهید و از عدم وجود هرگونه حساسیت مطمئن شوید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر